Ticketmaster myśli o wykorzystaniu technologii blockchain do handlu biletami

Blockchain

Przemawiając wczoraj na Elev8CON w Las Vegas wiceprezes Ticketmaster ds. produktów blockchain, Sandy Khaund, mówił o wartości, jaką inteligentne kontrakty […]

Przemawiając wczoraj na Elev8CON w Las Vegas wiceprezes Ticketmaster ds. produktów blockchain, Sandy Khaund, mówił o wartości, jaką inteligentne kontrakty mogą przynieść branży koncertowej. Szacuje się, że rynek ten powinien osiągnąć wartość ponad 6,23 miliarda dolarów do 2025 roku.

Khaund podkreślił, że dystrybutorzy biletów powinni rozważyć traktowanie ich jako rodzaju inteligentnych umów:

„Naszym celem jest obsługa 400–500 milionów biletów przy użyciu inteligentnych umów i technologii blockchain”.

Ticketmaster rośnie w siłę

Według Khaunda, Ticketmaster sprzedaje rocznie ok. 475 milionów biletów. Wyjaśnił, że firma koncentruje się teraz na technologiach, które mogą pomóc w tym procesie.

„Chcemy, aby fani czerpali więcej korzyści, jednocześnie upewniając się, że bilety trafią we właściwe ręce. Blockchain to jedyna technologia, która może to zrobić (…)”

– powiedział.

Ticketmaster początkowo zaczął myśleć o zastosowaniu inteligentnych umów już w zeszłym roku, po przejęciu firmy Upgraded. Gigant planuje wykorzystać jej technologię blockchain do digitalizacji biletów. Całość systemu ma być oparta na zaszyfrowanych kodach kreskowych. Wszystko w celu ochrony i usprawnienia procesu sprzedaży biletów.

„Ticketmaster ma technologię, która ma prawie 40 lat. Korzystanie z inteligentnych umów w sieci blockchain tworzy unikalny system, kreując kod dla każdego sprzedawanego przez nas biletu. Działamy w ramach prywatnej sieci blockchain, aby zapewnić prywatność i optymalizację wokół biletów ”

– powiedział Khaund.

Przypadek Pearl Jam

Aby wyjaśnić, jak ma działać nowy system, Khaund opisał niedawny przypadek użycia inteligentnych umów związany z zespołem Pearl Jam. Grupa rockmenów zbierała pieniądze dla bezdomnych. Chciała sprzedawać charytatywne bilety w cenie 150 USD, ale te szybko trafiły do koników.

„Musieliśmy uczynić te bilety niezbywalnymi, (…)”

– tłumaczy manager firmy.

Bilety trafiły więc do emitenta, a potem mogły zostać przesłane tylko jeden raz. Wszystko oparto na inteligentnej umowie. Tym samym najskuteczniej można wyeliminować czarny rynek biletów, z którym borykają się wszyscy artyści.

Khaund zauważył też, że Ticketmaster koncentruje się na trzech głównych celach – integracji, wydajności i rozszerzalności.

„Naszym zadaniem jest upewnienie się, że proces integracji biletów jest płynny z innymi systemami, takimi jak SafeTix. (…) Wreszcie, planujemy uczynić bilety mądrzejszymi. Ta technologia jest programowalna z natury i musimy nadal wymyślać kreatywne przypadki jej użycia.”

Tagi
Blockchain smart contract Ticketmaster Ticketmaster blockchain

Newsletter

Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.

>

Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności.