2. Coca-cola

W 2021 roku Coca-Cola wypuściła swoją pierwszą kolekcję NFT. Premierze towarzyszyło wydarzenie w Decentraland, które odbyło się w Dzień Przyjaźni, 30 lipca. Coca-Cola zorganizowała wirtualną imprezę na szczycie swojego cyfrowego budynku w formie wielkiej puszki po coli. Uczestnicy mogli wygrać bardzo rzadkie ubrania do użytku w metawersie Decentraland, a także wziąć udział w aukcji pakietu Coca-Cola Friendship Box NFT.

3. Nike

W grudniu 2021 roku firma Nike nabyła RTFKT Studios, cyfrową markę modową z silną pozycją w społeczności NFT. W rezultacie Nike zyskała dostęp do gotowych do użycia w metawersie awatarów CloneX . RTFKT wprowadziła już różne wirtualne ubrania, w tym NFT do wykorzystania w Decentraland. Ta sportowa firma posiada również swoją wirtualną placówkę, gdzie prowadzi sprzedaż NFT, które następnie można wymienić na fizyczne przedmioty, takie jak chociażby ekskluzywne buty sportowe. Wszystko to sprawia, że Nike jest jedną z najprężniej działających w metaverse marek modowych.

4. Adidas

Adidas nie tylko nabył landy w wirtualnym świecie The Sandbox , ale także uruchomił kolekcję NFT we współpracy z Punks Comics, Gmoney i Bored Ape Yacht Club. Zwłaszcza ta ostatnia współpraca przyciągnęła wiele uwagi – BAYC jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych, ekskluzywnych społeczności NFT. Jednak długo wyczekiwana premiera Originals: Into the Metaverse nie odbyła się bez kontrowersji – jedynie 10 tysięcy z 30 tysięcy dostępnych NFT znalazło nabywców.

5. Louis Vuitton

Z okazji swojej 200. rocznicy dom mody Louis Vuitton zrobił coś zaskakującego. Firma postawiła na nowoczesny marketing i wydała Louis The Game, przygodową grę logiczną, w której gracze mogli zbierać NFT. Był to pierwszy bardzo poważny krok LV w metawersie. W grze wcielasz się w Vivienne, która musi przemierzyć sześć tętniących życiem lokacji, aby zebrać wszystkie 200 świec. Grę nadal można znaleźć w sklepie Google Play i App Store.

6. Burberry

W 2021 roku firma Burberry nawiązała współpracę z Mythical Games, aby wprowadzić markowe NFT do gry Blankos Block Party. Seria została wyprzedana w mgnieniu oka, ponieważ gracze bardzo chcieli zdobyć ekskluzywne i limitowane zestawy. Opaski Burberry kosztowały jedyne 25 USD, podczas gdy postać z gry – Burberry Sharky B – dostępna była w cenie 300 USD. NFT nie straciły popularności – obecnie na rynku wtórnym postać Sharky B sprzedaje się za co najmniej 700 USD.

7. Domino’s Pizza

Najedzenie się pizzą w wirtualnej placówce prawdopodobnie nigdy nie będzie możliwe, jednak obywatele USA mogą zamówić jedzenie do domu podczas wizyty w restauracji w metawersie Decentraland. To przykład naprawdę błyskotliwego marketingu – Domino’s znalazło przestrzeń pozbawioną konkurencji i w ten sposób może być pierwszym wyborem eksploratorów wirtualnych przestrzeni. Jak widać, biznes w metaverse może uzupełniać biznes w świecie rzeczywistym.

8. Sotheby’s

W 2021 roku sztuka NFT znalazła się w głównym nurcie, a dom aukcyjny Sotheby’s odegrał w tym kluczową rolę. Wirtualna kopia ich galerii powstała w metaversie Decentraland. W jej przestrzeni odbywają się aukcje dzieł sztuki w formie NFT.

9. The Walking Dead

Marka The Walking Dead to znacznie więcej niż serial telewizyjny. Kultowa seria doczekałą się sequeli i spin-offów, wszelkiego rodzaju gadżetów, a teraz także gry play-to-earn. The Walking Dead Empires będzie częścią ekosystemu Gala Games, umożliwiając graczom posiadanie ziemi, zdobywanie i handel zasobami. Gra oparta na The Walking Dead nie jest co prawda niczym nowym, jednak jest to pierwszy raz, gdy gracze mogą posiadać kawałek świata. Ponadto posiadanie ziemi może generować pasywny dochód, podczas gdy ocaleni w świecie gry mogą zarabiać na handlu. W niedalekiej przyszłości firma zajmująca się komiksami, Skybound, również wprowadzi The Walking Dead do metawersu, dzięki The Sandbox.

10. Atari

Atari, kultowa firma zajmująca się grami, bardzo szybko zrozumiała trend i przeniosła się do wirtualnych światów, takich jak Decentraland i The Sandbox . W ich metawersach ponownie budzi do życia swoje serie gier.

11. JPMorgan

Bank z Wall Street, JPMorgan, otworzył w na początku tego roku swój pierwszą placówkę w wirtualnym świecie Decentraland. Tym samym stał się pierwszym pożyczkodawcą, który pojawił się w metaverse. Klienci salonu Onyx mogą skorzystać z pakietu usług bankowych opartych na Ethereum. JPMorgan wydał również raport analizujący, w jaki sposób inne firmy mogą korzystać z metaverse.

Tagi
3D adidas amc AR atari bayc bitcoin Blankos Block Party bored ape yacht club Bored Apes

Newsletter Bitcoin.pl

Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.

Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności.