za
nike metaverse

Sklep Nike w metaverse odwiedziło już prawie 7 mln osób

Zondacrypto gielda kryptowalut 2650

Jakiś czas temu producent obuwia i odzieży sportowej – Nike, zawitał w wirtualnym świecie. Jak się okazuje Nikeland, sklep Nike w metaverse Roblox, cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Od premiery pięć miesięcy temu odwiedziło go już prawie 7 milionów osób. Firma wykorzystuje różne strategie, by przyciągnąć nowych odwiedzających. Na przykład podczas NBA All-Star Week do wirtualnego sklepu zawitał LeBron James.

Powyżej oczekiwań

Firma podobno przekroczyła własne oczekiwania, zarówno jeśli chodzi o przychody, jak i o realizację cyfrowej strategii. Sklep firmy w metaverse Roblox, Nikeland, od listopada przyciągnął aż 6,7 miliona osób z 224 krajów.

W praktyce Nikeland to mikro metaverse marki sportowej wbudowany w Roblox. Za jego pomocą użytkownicy mogą wypróbować różne wirtualne produkty.

Aby przyciągnąć więcej klientów, podczas NBA All-Star Week, Nike zaprosiło LeBrona Jamesa. Gwiazda NBA trenowała i angażowała się wspólnie z graczami w Nikeland, a uczestnicy w zamian za zabawę mieli możliwość odblokowania wirtualnych produktów.

nike

Nikeland jest częścią wzrostów

W swoim raporcie firma Nike poinformowała, że jej przychody za trzeci kwartał zakończony 28 lutego wyniosły 10,9 miliarda dolarów. Taki wynik oznacza wzrost o 5% rok do roku i przebija oczekiwania analityków, którzy spodziewali się przychodów na poziomie 10,59 miliarda dolarów.

Pośród innych przychodów prezes i dyrektor generalny NIKE, John Donahoe wymienił rosnący udział w nowych cyfrowych platformach, takich jak właśnie Nikeland. Donahoe powiedział:

Nikeland daje możliwość tworzenia innowacyjnego sposobu łączenia się z konsumentami, pozwalając im na odblokowywanie wirtualnych doświadczeń, produktów i nagród, podczas gdy my rozszerzamy punkty dostępu do NIKE w całym cyfrowym ekosystemie.

Donahoe zdradził również, że firma planuje kontynuować dynamiczny rozwój wirtualnych produktów. Będą to m.in. specjalne modele LeBron 19 dla Robloxów.

Przejęcie RTFKT

W trzecim kwartale Nike ogłosiło także NIKE Virtual Studios. Był to wynik transakcji z grudnia 2021, w której producent odzieży sportowej nabył RTFKT – podmiot, który wypuścił pierwsze oficjalne NFT pod marką NIKE. Donahoe mówił wówczas:

Dzięki NIKE Virtual Studios, naszą wizją jest wykorzystanie naszych najlepszych w swojej klasie doświadczeń cyfrowych i zbudowanie produktów i doświadczeń Web3 w celu skalowania tej społeczności. Tak aby NIKE i nasi członkowie mogli wspólnie tworzyć, dzielić się i czerpać korzyści.

Firma dołączyła do trendu metaverse w listopadzie 2021 roku. Już wtedy złożyła wniosek o rejestrację znaku towarowego “Nike, just do it”, a także swojego kultowego Swoosha w wirtualnym świecie

Bitcoina i inne kryptowaluty kupisz w prosty i bezpieczny sposób na giełdzie zondacrypto.

Tagi

Newsletter Bitcoin.pl

Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.

Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności.