za
ac roma

AS Roma akceptuje płatności dokonane za pomocą DigitalBits

1,5% dla maluszka

Kibice AS Roma mogą od teraz płacić za gadżety swojej ulubionej drużyny za pomocą DigitalBits (XDB), “wiodącego łańcucha bloków dla marek”. Do tego dochodzi usługa cash-back.

AS Roma i DigitalBits

AS Roma to topowy włoski klub piłkarski. Od teraz akceptuje płatności dokonane za pomocą DigitalBits (XDB). Te będą realizowane w pięciu flagowych sklepach klubu, w tym w Via del Corso, Piazza Colonna, Ottaviano, Porta di Roma i strefie kibica na Stadio Olimpico.

Do tego dochodzi cash-back w wysokości 10%.

Płatności można dokonywać za pośrednictwem mobilnego portfela AstraX, skanując kod QR. Przetwarzanie płatności trwa kilka sekund. Wszystko jest oparte na blockchainie DigitalBits.

https://twitter.com/DigitalBitsOrg/status/1631250153603563520?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet%7Ctwtr%5Etrue

Daniele Mensi, dyrektor zarządzający DigitalBits Foundation, twierdzi, że „to duży krok dla społeczności DigitalBits”. Wskazał także, że celem jego projektu jest “przyspieszenie adopcji kryptowalut i [rozwiązań] Web3”.

Określił też AC Roma “jako jeden z czołowych klubów piłkarskich na świecie”, który może się pochwalić “milionami fanów”. Jego zdaniem współpraca obu podmiotów może “zapewnić konsumentom miłe doświadczenia” związane z wdrażaniem nowych technologii.

Wprowadzanie płatności w kryptowalutach jest jednak sporym wyzwaniem dla wielu firm i marek, które próbują wspierać adopcję blockchaina. Robią to, by pokazać sceptykom, że kryptowaluty nadają się do płacenia za produkty i usługi. Innego zdania są niektórzy ekonomiści, którzy z kolei krytykują bitcoina i altcoiny za to, że – ich zdaniem – nie nadają się do pełnienia roli środka wymiany. Częściowo mają rację, bowiem tego typu adopcję utrudniają wahania kursów kryptowalut.

Wiele firm próbowało zaradzić powyższemu problemowi, świadcząc usługi, które pozwalają zamieniać kryptowaluty na waluty fiducjarne. Dzięki temu sprzedawca otrzymywał od razu te drugie.

as roma

Drużyny sportowe a kryptowaluty

Przypomnijmy, że różne drużyny piłkarskie od dawna interesują się kryptowalutami.

Na początku roku dowiedzieliśmy się, że Coinbase będzie pełnić funkcję Partnera Premium Borussii Dortmund. W 2020 r. z klubem współpracowało również Bybit.

Z kolei w maju 2022 r. Algorand został pierwszym amerykańskim sponsorem Mistrzostw Świata FIFA z rynku blockchaina.

Bitcoina i inne kryptowaluty kupisz w prosty i bezpieczny sposób na giełdzie zondacrypto.

Tagi
Autor

Na rynku kryptowalut od 2013 r. Współorganizowałem pierwsze w Polsce konsultacje społeczne w Sejmie dotyczące technologii blockchain, a także Polski Kongres Bitcoin, w ramach którego wystąpił Andreas Antonopoulos. Współpracowałem z posłami na Sejm RP, w celu przygotowania interpelacji na temat takich kwestii jak: kryptowaluty, CBDC czy technologia blockchain. Interesuje się historią, ekonomią, polityką i oczywiście technologią blockchain.

Newsletter Bitcoin.pl

Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.

Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności