Nissan i Toyota inwestują w metaverse
Azjatyccy producenci samochodów Nissan i Toyota wkraczają do metaświata, tworząc nowe wirtualne biura i organizując angażujące wydarzenia dla społeczności.
Nissan i Toyota w metaverse
22 kwietnia japońscy producenci samochodów Nissan i Toyota ogłosili wejście do metaverse. Chcą zaoferować swoim klientom nowe wirtualne doświadczenia, organizując specjalne wydarzenia i budując wirtualne biura.
Według japońskiej gazety Nikkei Asia obie firmy starają się wprowadzać innowacje w metaverse, oferując fanom motoryzacji wystawy swoich samochodów za pomocą wirtualnej rzeczywistości (VR). Wszystko to jest realne dzięki partnerstwu z startupem VRChat.
Nissan skupi się na tworzeniu pokoi wirtualnej rzeczywistości dla swoich klientów. Z kolei Toyota na środowiskach pracy zdalnej, tworząc biura dla swoich pracowników, w których będą mogli omawiać postępy technologiczne za pomocą swoich awatarów.
Innymi słowy, teraz niektóre spotkania robocze Toyoty nie będą fizyczne, ale będą organizowane w metaverse. Według przedstawiciela firmy to wszystko jest efektem problemów, które napotkała spółka w czasie pandemii COVID-19.
– Ponieważ coraz więcej osób pracuje w domu z powodu koronawirusa, oferujemy młodym pracownikom [nowe] możliwości komunikacji w firmie – powiedział reprezentant Toyoty.
Na razie Nissan i Toyota nie poinformowały oficjalnie, w którym metaversie otworzą swoje nowe biura, więc wszyscy będziemy musieli poczekać, aby dowiedzieć się, czy zdecydują się na Metę czy zdecentralizowane rozwiązanie, takie jak Decentraland.
Marki motoryzacyjne w metaverse
Nissan i Toyota nie są pierwszymi markami motoryzacyjnymi, które wkraczają do metaverse. Inne firmy, takie jak Volkswagen i Mercedes Benz, rozpoczęły już na początku kwietnia swoje akcje marketingowe związane z tego typu działaniami.
Bridget Harpur, dyrektor marketingu w Volkswagenie, powiedziała, że ten „nowy wszechświat” oferowany przez metaverse „wywarł wyjątkowy wpływ na konsumentów”, więc prawdopodobnie jego firma nadal będzie organizować nowe wydarzenia i tworzyć kolejne doświadczenia dla swoich użytkowników i fanów.
Ponadto inni producenci luksusowych samochodów, tacy jak Ferrari, jeszcze oficjalnie nie weszli do metaverse, ale już zajmują się tworzeniem NFT, ramię w ramię z firmami z rynku blockchaina, takimi jak Velas Network.
Oznacza to, że stopniowo większość głównych firm motoryzacyjnych stawia na technologie stojące za kryptowalutami.
Bitcoina i inne kryptowaluty kupisz w prosty i bezpieczny sposób na giełdzie zondacrypto.
Na rynku kryptowalut od 2013 r. Współorganizowałem pierwsze w Polsce konsultacje społeczne w Sejmie dotyczące technologii blockchain, a także Polski Kongres Bitcoin, w ramach którego wystąpił Andreas Antonopoulos. Współpracowałem z posłami na Sejm RP, w celu przygotowania interpelacji na temat takich kwestii jak: kryptowaluty, CBDC czy technologia blockchain. Interesuje się historią, ekonomią, polityką i oczywiście technologią blockchain.
Na rynku kryptowalut od 2013 r. Współorganizowałem pierwsze w Polsce konsultacje społeczne w Sejmie dotyczące technologii blockchain, a także Polski Kongres Bitcoin, w ramach którego wystąpił Andreas Antonopoulos. Współpracowałem z posłami na Sejm RP, w celu przygotowania interpelacji na temat takich kwestii jak: kryptowaluty, CBDC czy technologia blockchain. Interesuje się historią, ekonomią, polityką i oczywiście technologią blockchain.
Newsletter Bitcoin.pl
Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.
Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności