kia

Kia NFT pokryły koszty adopcji 22 000 bezdomnych zwierząt

Amerykański oddział Kia na początku tego roku wybił swoją pierwszą kolekcję NFT. Celem jest zbiórka funduszy dla amerykańskiej organizacji non-profit działającej na rzecz odciążenia przepełnionych schronisk dla zwierząt.

Kia pokrywa koszty adopcji bezdomnych zwierząt

Firma samochodowa zebrała 100 000 USD dla organizacji non-profit The Petfinder Foundation, sprzedając na aukcji tysiące NFT z wizerunkiem szczeniąt-robotów. Kwota ta – plus dodatkowe 500 000 USD od Kia – pokryła już koszty adopcji ponad 22 000 zwierząt przebywających w schroniskach.

NFT, wprowadzone na rynek w lutym 2022 roku, przedstawiają Robo Doga. Maskotka firmy to robot-szczeniak, który wystąpił w zeszłorocznym spocie Kia na Super Bowl . W ten sposób Kia wsparła rosnący trend w postaci darowizn przekazywanych za pośrednictwem niewymiennych tokenów. NFT były już wykorzystane do pozyskiwania funduszy między innymi dla uwięzionego założyciela Jedwabnego Szlaku, a także przez firmy takie jak Starbucks na cele charytatywne. Niedawno informowaliśmy Was też o londyńskim automacie NFT, który również powstał z zamiarem zebrania środków do niesienia pomocy ciężko chorym dzieciom.

Około 10 000 tak zwanych „przepustek adopcyjnych” w formie NFT zostało wymintowanych za darmo za pośrednictwem blockchaina Tezos. Kolejne 10 000 generatywnych wersji tokenów zostało wystawionych na sprzedaż tydzień później w związku z Meczem Gwiazd NBA 18 lutego.

Cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie zostały wyprzedane na rynku Sweet NFT jeszcze tego samego dnia, generując 100 000 USD. Seria droższych i rzadszych NFT również przyczyniła się do wysokości zebranej kwoty.

Sweet został wybrany „ze względu na ogólne zrozumienie kierunku marki Kia oraz przyjazną dla użytkownika platformę, która obsługuje również inne niż kryptowalutowe rodzaje płatności”, powiedział rzecznik firmy w oświadczeniu.

kia

Ponad 20 tysięcy zwierząt znalazło nowe domy

Amerykański oddział firmy Kia w szczycie pandemii Covid-19 planował kierunek swojej dalszej działalności charytatywnej. W pewnym momencie jego kierownictwo zauważyło wyraźny wzrost liczby adopcji zwierząt, nazywanych też „ szczeniętami pandemicznymi”. Obserwacja ostatecznie doprowadziła do powstania kolekcji NFT.

„Kia chciała zrobić coś innego z popularnością NFT, a także przewidywaną popularnością Robo Dog ze spotu Super Bowl”

– powiedział rzecznik.

Krajowa organizacja non-profit, The Petfinder Foundation, współpracuje ze schroniskami dla zwierząt i grupami adopcyjnymi w całych Stanach Zjednoczonych. Środki na działalność pozyskuje głównie poprzez bezpośrednie z kolei darowizny pieniężne i powiązane dotacje. W rezultacie akcji aż 22 422 zwierząt znalazło nowe domy.

Bitcoina i inne kryptowaluty kupisz w prosty i bezpieczny sposób na giełdzie Zonda.

Tagi
charytatywne nft działalność charytatywna kia kia nft NBA NFT niewymienne tokeny non-fungible token non-fungible tokens robo dog

Newsletter Bitcoin.pl

Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.

Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności.