za
Microsoft wprowadza reklamy konwersacyjne.

Microsoft wprowadza reklamy konwersacyjne – jak wpłynie to na Web3?

Rozpychający się łokciami Microsoft, który zaczyna coraz mocniej stawiać na AI, wprowadza sporą innowację. Zaimplementowane właśnie reklamy konwersacyjne mają zrewolucjonizować podejście do marketingu internetowego, jednocześnie szanując i nie naruszając prywatności użytkowników. Czy ten miraż ma szanse na wyparcie tradycyjnych reklam opartych na śledzeniu aktywności użytkowników?

Microsoft wprowadza reklamy oparte o rozmowę z AI – czy Google też pójdzie w tą stronę?

Conversational Ads zostały wprowadzone w wyszukiwarce Bing, która zintegrowana jest ze sztuczną inteligencją od OpenAI. Będą to reklamy „porównaj i zdecyduj”, które mają za zadanie ułatwić konsumentom podejmowanie świadomych wyborów. Produkty porównuje sztuczna inteligencja, dzięki czemu użytkownicy mają wrażenie, jakby prowadzili konwersację ze swoistym zakupowym asystentem.

Co ciekawe, wczesne badania wydajności reklam konwersacyjnych pokazują, że mają one 1,8-krotny wzrost współczynnika klikalności, jeśli porówna się je z tradycyjnymi reklamami w sieci. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę Google, który także zamierza wprowadzić w swojej wyszukiwarce taki rodzaj reklam. Nowy sposób wyszukiwania potencjalnych zakupów w sieci z pomocą sztucznej inteligencji został zaprezentowany podczas tegorocznej konferencji Google I/O w maju tego roku.

Wprowadzenie w wyszukiwarkę Google reklam konwersacyjnych jest zatem tylko i wyłącznie kwestią czasu. Zważywszy na coraz większą popularność wyszukiwarki Bing, Google zdecyduje się na wprowadzenie Conversational Ads już w pierwszych kwartałach 2024 roku. Jest to także doskonała wiadomość dla Web3, czyli zdecentralizowanej wersji internetu.

Web3 i reklamy konwersacyjne.

W jaki sposób  reklamy konwersacyjne wpłyną na Web3?

Idea Web3 opiera się o zdecentralizowany internet, w którym wielkie korporacje nie sprzedają Twoich danych reklamodawcom. Okazuje się, że reklamy konwersacyjne mogą stać się podstawą Web3, ponieważ bazują na spersonalizowanym i bardziej angażującym podejściu do użytkownika. Jednocześnie taki marketing eliminuje ryzyko, że wmieszają się w niego ogromne korporacje, które zarabiają na przetwarzaniu danych użytkowników.

Marketing Web3, to na ten moment nadal bardzo słabo zagospodarowany obszar. Z tego też powodu reklamy konwersacyjne mogą odmienić oblicze marketingu w zdecentralizowanym internecie. Integracja tradycyjnych działań marketingowych ze sztuczną inteligencją, to klucz do sukcesu w marketingu Web3.

Bitcoina i inne kryptowaluty kupisz w prosty i bezpieczny sposób na giełdzie zondacrypto.

Tagi
Autor

Zawodowy copywriter oraz social media manager. Od 5 lat publikuje treści w tematyce m.in. nowoczesnych technologii. W Bitcoin.pl zajmuje się nowościami z rynku, artykułami odnośnie kryptowalut oraz sztucznej inteligencji.

Newsletter Bitcoin.pl

Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.

Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności