za

Metaverse pomoże odrodzić się rynkowi turystycznemu po pandemii COVID-19?

2022-12-18
Metaverse

Ankieta, w której wzięło udział 24 179 respondentów z 32 krajów, wykazała, że ​​prawie połowa (43% respondentów) osób z tej grupy zamierza wykorzystać rzeczywistość wirtualną jako inspirację do swoich podróży.

Metaverse pomoże w rozwoju turystyki?

Metaverse może pomóc podróżnym w wyborze miejsc, które chcą odwiedzić osobiście – wynika z nowej ankiety przeprowadzonej przez Booking.com.

Platforma przeprowadziła ankietę i zapytała 24 179 respondentów z 32 krajów o ich zdanie nt. metaverse. Badanie ujawniło ciekawe zjawisko. Turyści najpierw chcą zobaczyć dane miejsce w wirtualnej rzeczywistości, a dopiero potem udać się tam w realnym świecie. Zainteresowanie tym modelem wyboru celu podróży wykazały osoby z pokolenia Z (45%) i milenialsi (43%).

Blisko połowa – 43% respondentów – potwierdziła chęć wykorzystania wirtualnej rzeczywistości jako inspiracji do swoich późniejszych podróży.

Co więcej, ponad 35% respondentów jest gotowych spędzić kilka dni w metaverse, aby zapoznać się z miejscem, gdzie potem mogą się udać na wczasy.

Według Booking.com technologie wzmacniające doświadczenia w metaverse pomogą umocnić powyższy trend. Oznacza to, że rzeczywistość wirtualna może mieć spore znaczenie dla biur podróży.

Do tej beczki miodu dolano też łyżkę dziegciu. Aż 60% respondentów uważa, że ​​doświadczenia oferowane przez metaverse i tego typu technologie nie są zbliżone do doświadczeń osobistych (co oczywiście jest prawdą). Przez to sceptycznie patrzą oni na wykorzystanie najnowszych rozwiązań technologicznych do przygotowania się do podróżowania w nowe miejsca.

Najwięksi wchodzą do metaverse

Największe firmy na świecie inwestują w metaverse. Nie bez problemów, dodajmy.

Plan giganta technologicznego, Microsoftu, aby wejść na rynek metaverse, może się nie powieźć po tym, jak Federalna Komisja Handlu Stanów Zjednoczonych (FTC) próbowała zablokować przejęcie Activision Blizzard.

Przejęcie Activision Blizzard za 69 miliardów dolarów ma zaś odegrać „kluczową rolę w rozwoju platform metaverse”, mówi CEO i prezes Microsoftu Satya Nadella.

FTC zwróciło jednak uwagę na antykonkurencyjne praktyki Microsoftu, w ramach których spółka ograniczyła dystrybucję gier konsolowych po przejęciu konkurencyjnych firm zajmujących się grami.

Nie zmienia to jednak faktu, że metaverse jest raczej przyszłością internetu.

Bitcoina i inne kryptowaluty kupisz w prosty i bezpieczny sposób na giełdzie zondacrypto.

Tagi
Autor

Na rynku kryptowalut od 2013 r. Współorganizowałem pierwsze w Polsce konsultacje społeczne w Sejmie dotyczące technologii blockchain, a także Polski Kongres Bitcoin, w ramach którego wystąpił Andreas Antonopoulos. Współpracowałem z posłami na Sejm RP, w celu przygotowania interpelacji na temat takich kwestii jak: kryptowaluty, CBDC czy technologia blockchain. Interesuje się historią, ekonomią, polityką i oczywiście technologią blockchain.

Newsletter Bitcoin.pl

Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.

Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności

Bitcoin logo
BitcoinBTC
64 503,25 USD0,23%
Ethereum logo
EthereumETH
3519,83 USD0,32%
Tether logo
TetherUSDT
1,00 USD0,03%
Binance Coin logo
Binance CoinBNB
592,97 USD1,34%
Solana logo
SolanaSOL
134,95 USD-0,01%
Lido Staked Ether logo
Lido Staked EtherSTETH
3519,96 USD0,33%
USDC logo
USDCUSDC
1,00 USD0,04%
XRP logo
XRPXRP
0,49 USD0,30%
Toncoin logo
ToncoinTON
7,58 USD6,35%
Dogecoin logo
DogecoinDOGE
0,12 USD0,45%