McDonald’s w Chinach świętuje 31 rocznicę, wydając pierwszy NFT

NFT

W piątek, 8 października 2021 roku, McDonald’s China ogłosił premierę pierwszego NFT z okazji 31. rocznicy wejścia na chiński rynek. […]

W piątek, 8 października 2021 roku, McDonald’s China ogłosił premierę pierwszego NFT z okazji 31. rocznicy wejścia na chiński rynek. Jednocześnie odbyło się oficjalne otwarcie nowej siedziby w Szanghaju. Inspiracją do stworzenia niewymiennego tokena był właśnie projekt nowego biurowca.

Big Mac NFT od McDonalda

Pierwszy NFT spod szyldu McDonald’s China nazywa się „Big Mac Cube”. Jego nazwa nawiązuje do najpopularniejszej kanapki oferowanej przez sieć restauracji.

Big Mac Cube „to trójwymiarowa dynamiczna cyfrowa praca inspirowana duchem marki McDonald’s i kształtem nowej siedziby głównej”. Docelowo wypuszczone zostanie 188 sztuk NFT, które trafią w ręce pracowników i klientów franczyzy w formie limitowanych prezentów.

nft mcdonald's

Prezes McDonald’s China, Zhang Jiaying, wyraził zadowolenie, że firma jest pierwszą krajową marką restauracyjną, która wydała niewymienny token.

McDonald’s to młoda i modna marka, która zawsze zwracała uwagę na trendy i najnowocześniejsze technologie.

Big Mac Cube czerpie inspirację ze struktury nowego budynku siedziby głównej w Szanghaju. Projekt przedstawia charakterystyczne dla firmy kolory: czerwony, pomarańczowy i żółty.

biurowiec mcdonald's

Fastfoodowa franczyza zaprojektowała również elementy w oparciu o pięć głównych wartości firmy oraz trzy słowa kluczowe. Wartości te to służba, tolerancja, uczciwość, społeczność i rodzina. Słowa kluczowe z kolei to miłość, technologia i trend. Na ich podstawie firma stworzyła osiem scen w trzech wymiarach i połączyła je z kształtem budynku nowej siedziby. Wypowiadając się na temat inspiracji, dyrektor generalny powiedział:

Nowy budynek siedziby McDonald’s China to zupełnie nowy rozwój McDonald’s China. Kamienie milowe. W tym szczególnym momencie wykorzystujemy formę NFT, aby podzielić się z pracownikami i konsumentami innowacjami McDonald’s, digitalizacją i sztuką trendów.

Sieci fast foodów i NFT

McDonald’s jest tylko jedną z sieci fast foodów, które weszły w świat NFT. Swoje tokeny już wcześniej wypuściły m.in. Taco Bell, Burger King, a także Budweiser.

Taco Bell był pierwszą siecią fast foodów, która zaangażowała się w cyfrowy świat. Firma wydała pięć wersji sztuki cyfrowej o nazwie „NFTacoBells” i sprzedała po pięć kopii każdej z nich. Łącznie 25 tokenów sprzedało się w mniej niż 30 minut na Rarible.

W zeszłym miesiącu, Burger King również rozpoczął kampanię NFT we współpracy z platformą NFT Sweet. Inicjatywa „Keep It Real Meals” wykorzystuje kody QR pojawiające się na prawie sześciu milionach pudełek z posiłkami. Zeskanowanie tych kodów pozwala odebrać przedmioty kolekcjonerskie.

Tagi
McDonalds NFT Restauracje

Newsletter

Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.

Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności.