Lay’s wyemitowało własne NFT w Rumunii

NFT

Marka chipsów Lay’s należąca do PepsiCo we współpracy z platformą aktywów cyfrowych, Project Ark uruchomiła projekt niewymiennego tokena (NFT) w […]

Marka chipsów Lay’s należąca do PepsiCo we współpracy z platformą aktywów cyfrowych, Project Ark uruchomiła projekt niewymiennego tokena (NFT) w Rumunii. Tym samym Lay’s dołączyło do powiększającej się listy marek wykorzystujących technologię jako narzędzie marketingowe.

Motyw uśmiechu

W 2018 r. firma Lay’s rozpoczęła w Stanach Zjednoczonych kampanię marketingową zatytułowaną Smile with Lay’s. Przedstawiała ona na opakowaniach chipsów podekscytowane uśmiechy. Co więcej, firma za każdy zakup przekazywała darowiznę na rzecz Operation Smile, międzynarodowej organizacji charytatywnej zajmującej się medycyną dziecięcą.

Od tamtej pory motyw „uśmiechu” był głównym elementem strategii marketingowej Lay’s, nawet po zakończeniu tej kampanii. W 2020 roku przyczynił się on do powstania kampanii „Everyday Smilers”, której celem było stworzenie przeciwwagi dla noszenia masek w związku z pandemią.

Firma nadal podąża podobną ścieżką. NFT Lay’s w Rumunii nosi tytuł „Dziel się uśmiechami z Lay’s”. Strategia wdrożenia zasobów cyfrowych podkreśla, że firma prawdopodobnie stara się przyciągnąć młodszą i cyfrowo natywną grupę konsumentów. Aukcja wspiera również angażujące i interaktywne podejście marketingowe.

NFT Lay’s w sieci Polygon

NFT reprezentuje wizualny układ ponad 3000 uśmiechów. Ten zasób cyfrowy został wyemitowany w sieci Polygon, na sidechainie Ethereum, który jest bardziej energooszczędny niż główna sieć Ethereum. Jest on wystawiony na aukcji za pośrednictwem Open Sea, a licytacja przekroczyła już 300 000 dolarów. Wszystkie wpływy zostaną przekazane na rzecz czterech organizacji non-profit działających w Rumunii. Max Song, dyrektor generalny Carbonbase i założyciel Project Ark powiedział:

SMILE ImpactNFT jest przykładem partnerstwa międzybranżowego, które może mieć wpływ na społeczeństwo w kreatywny sposób, dodając mu ciągłej wartości. Istnieją wyraźne synergie pomiędzy emisją NFT a czynieniem świata lepszym.

NFT jest częścią inicjatywy ImpactNFT, która jest rynkiem internetowym uruchomionym przez Project Ark finansującym działania na rzecz ochrony zwierząt i środowiska na całym świecie. Tymczasem Project Ark to napędzana blockchainem platforma ochrony przyrody zbudowana prze Carbonbase i World Wildlife Fund Panda Labs.

Inne marki wykorzystujące NFT jako narzędzie marketingowe to m.in. Audi, Bacardí i DKNY. Niektóre firmy wykorzystują NFT jako sposób na pozycjonowanie produktu w grach online. Przykładowo, marka Nascar nawiązała współpracę z grą wyścigów konnych ZED, a Coca-Cola uruchomiła kolekcję NFT w Decentraland.

Tagi
Ark Chipsy Lay's NFT Rumunia

Newsletter

Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.

Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności.