Cube Entertainment, firma z rynku k-pop, wyda swoje NFT

NFT Cube Entertainment

Firma Animoca Brands przyznała, że ma plany dotyczące NFT. Rozpoczyna współpracę z koreańską wytwórnią płytową Cube Entertainment, aby zbudować „metawers […]

bitbay zonda

Firma Animoca Brands przyznała, że ma plany dotyczące NFT. Rozpoczyna współpracę z koreańską wytwórnią płytową Cube Entertainment, aby zbudować „metawers k-popu”.

Metawers K-popu

Niewymienialne tokeny (NFT) w ostatnich miesiącach znacznie zyskują na wartości. Firma NFT zajmująca się grami, Animoca Brands, współpracuje od teraz z koreańską wytwórnią płytową, agencją talentów i firmą produkującą muzykę, Cube Entertainment. Nowo nawiązana współpraca ma na celu zbudowanie „metawers muzyki k-pop”.

W ramach partnerstwa, ogłoszonego 15 listopada, Animoca Brands i Cube Entertainment będą wspólnie pracować nad budowaniem multimedialnych NFT dotyczących popularnych aktorów i muzyków k-pop. NFT będą powiązane ze zdjęciami artystów i okładkami ich albumów, a także samą muzyką.

Yat Siu, dyrektor naczelny Animoca Brands, stwierdził, że nie może się doczekać rozpoczęcia współpracy z Cube, aby „urzeczywistnić wizję otwartego metawersu”. Opisał partnerstwo jako umożliwiające stworzenie „prawdziwych cyfrowych praw własności” i gwarantujące „inne korzyści związane z blockchainem”.

Ahn Woo Hyung, dyrektor generalny Cube, powiedział, że współpraca będzie „ważnym początkiem prowadzenia globalnego rynku kultury cyfrowej i rozwoju branży treści cyfrowych”.

Cube zarządza karierami około 50 artystów z gatunku k-popu (m.in. BtoB, Pentagon, (G)I-DLE i Lightsum).

Cube Entertainment

NFT na rynku muzycznym

Siu od dawna dostrzega potencjał NFT. W lipcu 2020 r. porównał wpływ niewymienialnych tokenów na rozwój praw własności do tego, co działo się w czasie renesansu w Europie. Zauważmy, że NFT cieszą się dużą popularnością zwłaszcza na rynku muzycznym.

Metalowy zespół Megadeth sprzedał swój pierwszy niezamienny token za 8,4 ETH. Chodziło o motyw 3D nazwany „Vic Rattlehead: Genesis”, który zawiera logo formacji i jej kultową maskotkę obracającą się w przeciwnych kierunkach przez sześć sekund.

Z kolei członek Slipknota, M. Shawn „Clown” Crahan, sprzedał swój pierwszy NFT na początku kwietnia. Chodziło o zdjęcie oryginalnego logo Knotfest’s Electric Theatre, na którym owady wylatują… z jego ust.

Swoją kolekcją NFT wydał też polski Behemoth oraz zespół Kings of Leon. Polacy wydali serię wizualizacji, które są inspirowane muzyką z ich ostatniej płyty. Z kolek Kings of Leon powiązali tokeny z utworami z albumu, jaki grupa wydała w tym roku.

Tagi
Blockchain Cube Entertainment k-pop metawers muzyka NFT tokeny

Newsletter

Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.

Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności.