za
Alasdair-Rambaud

Alasdair Rambaud – wice prezes CardinalCommerce o Bitcoinie

2015-04-09
Biznes
Binance Launchpool

 

W ocenie Alasdaira Rimbauda, starszego wice prezesa CardinalCommerce, międzynarodowego dostawcy mobilnych usług płatności, głównym, jeśli nie jedynym powodem dla którego bitcoin nie dotarł jeszcze do masowego odbiorcy jest jego, wciąż niestety negatywny społeczny wizerunek.

 

Dokładnie dwa tygodnie temu informowaliśmy na naszym portalu o podpisaniu umowy o współpracy pomiędzy CardinalCommerce, a procesorem płatności bitcoin dla biznesu, firmą Bitnet. Dzięki temu porozumieniu handlowcy z ponad 200 krajów współpracujący z Cardinal otrzymali możliwość prostej implementacji systemu akceptacji bitcoin w swoim biznesie.

 

Jak twierdzi Rambaud, większość dużych handlowców w Stanach już teraz nosi się z chęcią skorzystania również z tej formy płatności, zaś powody ich zainteresowania sięgają znacznie głębiej aniżeli zdobycie dodatkowego rozgłosu jako jednego z pierwszych „pionierów”, którzy zdecydowali się na akceptację płatności w postaci kryptowaluty:

 

Nie widzę jakichkolwiek innych barier stojących na drodze do masowej adopcji [bitcoina], poza jego image’em. Jest łatwy w obsłudze, super przejrzysty i jako [korzystający z niego] handlowiec nie jesteś narażony na jakiekolwiek ryzyko.” – powiedział w rozmowie z portalem CoinDesk, Rambaud.

 

Pracujący już od dwóch lat dla CardinalCommerce, Rimbaud wyjaśnia, iż to właśnie te, tak mocne cechy bitcoina skłoniły go do podjęcia współpracy z firmą Bitnet. Jak dodaje, podpisanie tego typu umowy połączone zostało z inicjatywą mającą na celu zbadanie potencjalnego rynku odbiorców akceptacji tego rodzaju. Specjalna ankieta ma być prowadzona przez najbliższe dwa lata.

 

Jak przyznaje Rambaud, już teraz odzew współpracujących z Cardinal handlowców jest bardzo pozytywny: „Mówią nam, że jest to coś zdecydowanie wartego uwagi”.

 

Wice prezes podkreśla również zalety bitcoina gdy chodzi o jego praktyczne zastosowanie w przypadku płatności międzynarodowych:

 

Jeśli handlowiec otrzyma zamówienie opłacone za pomocą karty kredytowej pochodzące z Nigerii, prawdopodobnie z niego zrezygnuje, jednakże w przypadku bitcoina sytuacja staje się zupełnie inna, ponieważ tutaj płatność jest gwarantowana.

 

Rambaud zaznacza również, iż większym handlowcom zależy obecnie w dużej mierze na zmniejszeniu znacznych kosztów jakie ponoszą w związku z przetwarzaniem tradycyjnych płatności elektronicznych i także oni szukać będą wszelkich dostępnych sposobów, aby tychże kosztów uniknąć:

 

Handlowcy zastanawiają się w jaki sposób mogą obniżyć koszty akceptacji płatności i dostrzegają rozwiązanie w bitcoinie.” – mówi Rambaud.

 

Pośród kilku alternatywnych środków płatności, które pojawiły się w ostatnich latach na rynku, Rambaud wskazuje pierwszeństwo bitcoina, który jak twierdzi, „przoduje nad peletonem” pomagając handlowcom unikać opłat związanych z obsługą płatności za pomocą kart płatniczych, a także usuwając potrzebę konwersji walut, w przypadku transakcji międzynarodowych:

 

Jeśli przyjrzymy się Google Wallet czy MasterPass, wszystkie te nowe rozwiązania są w gruncie rzeczy takie same i nie wpływają na zmianę kosztów z perspektywy handlowca ani na zmianę modelu biznesowego.

 

Rambaud zwrócił też uwagę na fakt, iż rzekoma łatwość obsługi obiecywana przez producentów tego typu rozwiązań, okazała się w rzeczywistości niewystarczająca, aby przezwyciężyć nieodparte wrażenie podobieństwa tego rodzaju płatności do metod tradycyjnych.

 

Wice prezes CardinalCommerce przyznaje, iż sam osobiście jest wielki fanem i stałym użytkownikiem bitcoina. Rambaud korzysta z niego między innymi podczas międzykontynentalnych podróży lotniczych pomiędzy Europą, a Stanami Zjednoczonymi, aby uniknąć, jak mówi: „wielu ukrytych kosztów związanych z tradycyjnymi metodami płatności”.

 

Rambaud chwali się również posiadaniem dwóch osobistych portfeli bitcoin – jednego powiązanego z jego amerykańskim, a drugiego z europejskim kontem bankowym.

 

Kluczem, według wice prezesa Cardinal, do obniżenia wszystkich tych kosztów jest zachęcanie klientów do korzystania z krypto-płatności ze strony samych handlowców, na przykład poprzez oferowanie różnego rodzaju promocji i zniżek za realizację zakupów przy pomocy bitcoinów – co czyni ostatnio inny wielki partner biznesowy procesora Bitnet, japoński gigant e-commerce, firma Rakuten.

 

Jak przyznaje Rambaud, tego rodzaju akcje promocyjne mają potencjał, aby przynieść korzyści obu stronom transakcji – zarówno handlowcom jak i korzystającym z nich klientom. Podkreśla również, iż teraz także w obowiązku współpracującej z Cardinal firmy Bitnet, jak i innych obracających bitcoinem firm, powinna być ciągła promocja tej technologii:

 

Każdy kto pracuje z bitcoinem powinien pracować również nad jego image’em.” – konkluduje Rambaud.

 

 

Na podstawie: CoinDesk.com

Wszelkie kopiowanie, dystrybucja, elektroniczne przetwarzanie oraz przesyłanie zawartości ze stron bitcoin.pl wymaga uprzedniej zgody portalu.

 

Bitcoina i inne kryptowaluty kupisz w prosty i bezpieczny sposób na giełdzie zondacrypto.

Tagi
Autor

Na rynku kryptowalut od 2013 r. Współorganizowałem pierwsze w Polsce konsultacje społeczne w Sejmie dotyczące technologii blockchain, a także Polski Kongres Bitcoin, w ramach którego wystąpił Andreas Antonopoulos. Współpracowałem z posłami na Sejm RP, w celu przygotowania interpelacji na temat takich kwestii jak: kryptowaluty, CBDC czy technologia blockchain. Interesuje się historią, ekonomią, polityką i oczywiście technologią blockchain.

Newsletter Bitcoin.pl

Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.

Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności