Rozwój Metaverse wzmocni rynek zakupów online – podaje firma doradcza EY
Firma doradcza EY poinformowała właśnie o wynikach przeprowadzonego przez siebie badania Future Consumer Index. Skupiła się w nim na analizie zachowań konsumentów. Pojawił się też wątek Metaverse.
Jak Metaverse wpłynie na nasze życie?
Pandemia COVID-19 bezdyskusyjnie zmieniła nasze życie. W marcu 2021 r. aż 43% ankietowanych twierdziło, że rzadziej odwiedza sklepy stacjonarne. Wtedy wpływała na to zapewne obawa przed zarażeniem się koronawirusem. Potem sytuacja się unormowała. W maju br. odsetek ten spadł do 20%, co nadal jest jednak sporą wartością.
Można uznać, że pandemia trwale zmieniła nasze nawyki i pomogła nauczyć się korzystania z Internetu w nowy sposób. Rośnie bowiem liczba konsumentów, którzy wybierają zakupy w sieci. W maju 2022 r. aż 33% Polaków zadeklarowało, że woli zamawiać produkty w ten sposób, a nie chodzić po nie do sklepów stacjonarnych. To o aż 9 punktów procentowych (skok z 24%) więcej niż jeszcze w marcu 2021 roku.
37% uczestników badania jako barierę przy zakupach online wymieniło jednak wysokie koszty dostawy, 36% - brak zaufania do sprzedawców działających wyłącznie w sieci.
Nas interesuje jednak jeszcze coś innego. 16% ankietowanych zadeklarowało, że zamierza w przyszłości kupować mniej przedmiotów fizycznych.
Należy spodziewać się, że wraz z rozwojem platform takich jak Metaverse ten odsetek będzie rósł
- dodają autorzy raportu.
Możliwe, że oznacza to pewną szansę dla rynku NFT. Konsumenci mogą w przyszłości kupować nie płytę CD ulubionego artysty, ale muzykę w formie cyfrowej wraz z tokenami, które potwierdzają oryginalność plików.
Zmiana tak, ale rewolucja - nie
Zacytowany w materiale prasowym partner EY-Parthenon, ekspert sektora handlu i produktów konsumenckich, Grzegorz Przytuła, zauważa, że pandemia COVID-19 zmieniła postrzeganie usług cyfrowych. Jednakże "w obszarach związanych z finansami pozostajemy nadal tradycjonalistami, a proces przejścia do świata cyfrowego jest znacznie wolniejszy niż w przypadku zakupów lub rozrywki".
- Nieudane zakupy niosą ze sobą o wiele mniejsze konsekwencje niż potencjalny wyciek wrażliwych danych osobowych i finansowych - wyjaśnił.
Przygotowana przez EY Polska piąta krajowa edycja badania EY - Future Consumer Index przeprowadzona została w dniach 17-27 maja 2022 roku na grupie 1000 osób w wieku 18-65 lat.
Bitcoina i inne kryptowaluty kupisz w prosty i bezpieczny sposób na giełdzie zondacrypto.
Na rynku kryptowalut od 2013 r. Współorganizowałem pierwsze w Polsce konsultacje społeczne w Sejmie dotyczące technologii blockchain, a także Polski Kongres Bitcoin, w ramach którego wystąpił Andreas Antonopoulos. Współpracowałem z posłami na Sejm RP, w celu przygotowania interpelacji na temat takich kwestii jak: kryptowaluty, CBDC czy technologia blockchain. Interesuje się historią, ekonomią, polityką i oczywiście technologią blockchain.
Na rynku kryptowalut od 2013 r. Współorganizowałem pierwsze w Polsce konsultacje społeczne w Sejmie dotyczące technologii blockchain, a także Polski Kongres Bitcoin, w ramach którego wystąpił Andreas Antonopoulos. Współpracowałem z posłami na Sejm RP, w celu przygotowania interpelacji na temat takich kwestii jak: kryptowaluty, CBDC czy technologia blockchain. Interesuje się historią, ekonomią, polityką i oczywiście technologią blockchain.
Newsletter Bitcoin.pl
Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.
Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności