za
Grupa Zetek i Millenialsów na Shares.

Trendy inwestycyjne wśród Millenialsów i pokolenia Z

Zondacrypto gielda kryptowalut 2650

W co zainwestować, aby zyskać i nie żałować? Przed takim pytaniem stoją dziś miliony przedstawicieli pokolenia Z oraz Millenialsów. Choć generacje następowały jedna po drugiej, ich sposoby myślenia oraz podejście do inwestycji w wielu aspektach wyraźnie się różnią.

Zarówno Millenialsi, jak i Zetki, to grupy ludzi, które zyskują coraz większe znaczenie na rynku inwestycyjnym. W tym artykule przyjrzymy się nie tylko trendom inwestycyjnym wśród tych pokoleń, ale także czynnikom, które je generują. Warto nadmienić, że wszelkie poniższe dywagacje oparte są na statystykach, raportach i badaniach. Choć statystka bywa określana mianem „nauki głupców”, to badania statystyczne są kluczowe przy opracowywaniu strategii rozwoju gospodarek, państwa oraz inwestycyjnego portfolio.

Psychologiczne czynniki kształtujące trendy inwestycyjne

Mianem Millenialsów określa się pokolenie urodzone w latach 80. i 90. XX wieku. Obecni 40 i 30-latkowie w dużej części pamiętają transformację gospodarczą i zmiany, które za sobą niosła. Millenialsi byli także świadkami kryzysu finansowego i gospodarczego, co mocno wpłynęło na ostrożne podchodzenie do inwestycji. Nie zmienia to jednak faktu, że pokolenie urodzone w latach 80. i 90 chętnie inwestuje zarówno w tradycyjne aktywa, jak i w np. kryptowaluty.

Z kolei Zetki to osoby urodzone po roku 1995. Zdecydowana większość pokolenia Z wychowywała się w czasach powszechnego dostępu do internetu, telefonów komórkowych i komputerów. Impakt kryzysów gospodarczych nie wpłynął na Zetki, dlatego to pokolenie jest bardziej skłonne do ryzykownych inwestycji. Pokolenie to skupione jest głównie na inwestycjach w projekty i aktywa, które ich ciekawią i inspirują.

Warto dodać, że zarówno dla Millenialsów, jak i Zetek, bardzo istotnym elementem zachęcającym do inwestycji jest możliwość realizacji celów życiowych. Zakup mieszkania, budowa domu, podróż dookoła świata, kupno nieruchomości w ciepłych krajach – takie cele napędzają nie tylko chęć odkładania pieniędzy, ale także ich inwestowania.

Co ciekawe, wbrew powszechnej opinii, pokolenie Z oraz Millenialsi myślą o odkładaniu zarabianych pieniędzy i inwestycjach. Doskonale pokazuje to raport The Deloitte Global 2022 Gen Z & Millenial Suvery. Dane pochodzą z sondażu przeprowadzonego wśród 14,808 przedstawicieli Millenialsów oraz 8412 przedstawicieli pokolenia Z, z 46 różnych krajów świata.

Według powyższego raportu, 69% Millenialsów oraz 70% przedstawicieli pokolenia Z twierdzi, że czuje się odpowiednio zabezpieczona finansowo. Kolejnym ciekawy wnioskiem z raportu od Deloitte jest to, że 39% Millenialsów oraz 33% Zetek pracujących zdalnie, regularnie odkłada i inwestuje pieniądze.

Grupa Millenialsów i Zetek cieszy się z inwestycji.

Preferencje inwestycyjne oraz technologiczne nawyki Millenialsów i Zoomerów

Pomnażanie kapitału i zabezpieczenie go przed inflacją to kluczowe aspekty zwiększania komfortu swojego życia. Wiedzą to dobrze zarówno Millenialsi, jak i Zetki. Choć różnica między tymi pokoleniami jest często niewielka, tak ich zachowania inwestycyjne i trendy często się różnią. Wpływ na to miała przede wszystkim technologia.

Starsi Millenialsi (szczególnie Ci z początku lat 80.) częściej inwestują w tradycyjne instrumenty finansowe, takie jak akcje, obligacje lub fundusze inwestycyjne. Jest to oczywiście duże uogólnienie, jednakże pokazuje trendy i preferencje inwestycyjne w pokoleniu lat 80. Millenialsi urodzeni bliżej lat 90. chętniej inwestują w kryptowaluty i nowoczesne technologie, startupy oraz projekty oparte na blockchainie.

W przypadku pokolenia Z, trendy inwestycyjne są zdecydowanie bliższe najmłodszym Millenialsom. Zetki chętnie wybierają inwestowanie w kryptowaluty oraz nowoczesne technologie, a w dodatku pokolenie to skłonne jest do większego ryzyka. Często inwestują także w aktywa o niskiej wartości początkowej, w nadziei na szybki wzrost wartości takiej inwestycji “to the moon!”. Zetki zwracają także uwagę na ekologiczny aspekt swoich inwestycji. Często decydują się też brać udział w kampaniach crowdfoundingowych interesujących ich projektów lub przedsięwzięć.

Inwestycje Zetek i Millenialsów.

Wpływ społeczny oraz świadomość marki

Inwestowanie stało się dla Zetek i Millenialsów sposobem na wyrażanie własnych wartości i przekonań. Marki wiedzą, że muszą prezentować nie tylko komercyjną i konsumpcyjną wartość, ale także idee i szczytne cele. Ekologia, bunt przeciwko walutom FIAT i życiu na kredyt, chęć zmieniania świata na lepsze – to tylko niektóre z pobudek inwestycyjnych, które realnie wpływają na trendy.

Zetki i Millenialsi to także pokolenia czerpiące pełnię benefitów z portali społecznościowych i budowanych tam znajomości. Świadomość przynależenia do grupy jest bowiem tak samo ważna w przypadku millenialsów z lat 80., jak i współczesnych Zetek. To właśnie dlatego media społecznościowe stały się wyznacznikiem trendów. Dzielenie się w social mediach swoimi sposobami inwestowania pieniędzy, jest coraz bardziej popularne. Przyczyniły się do tego przede wszystkim kryptowaluty. Raport CNBC z 2022 roku pokazuje, że 83% milionerów z pokolenia Millenialsów posiada kryptowaluty i inne cyfrowe aktywa.

Odsetek posiadaczy kryptowalut pośród millenialsowych milionerów.

Shares, czyli aplikacja społecznościowa i platforma inwestycyjna w jednym

Skuteczne pomnażanie swojego kapitału wymaga dwóch rzeczy. Pierwszą z nich jest wiedza. Druga, to przeświadczenie o tym, że inwestuje się aktywa, które przyniosą zysk. Aplikacja Shares wyrosła właśnie z takiego fundamentu, dlatego coraz więcej Millenialsów i Zetek zaczyna się nią interesować.

Shares to kwintesencja tego, co najważniejsze w inwestycjach. Aplikacja łącząca w sobie „tradycyjne” social media oraz platformę inwestycyjną. Dzięki temu jest niezwykle wygodna. Pozwala na wspólne inwestowanie ze znajomymi, dzielenie się własną wiedzą oraz zdobywanie porad inwestycyjnych od innych. Na platformie można inwestować w najpopularniejsze i najczęściej kupowane kryptowaluty, takie jak Bitcoin, Ethereum, czy Shiba Inu.

Podsumowując, Millenialsi i Zetki różnią się w trendach inwestycyjnych lecz różnice te nie są jednak tak znaczące, jak mogłoby się to wydawać. Świetnym tego przykładem jest współpraca obu pokoleń na platformie Shares.

Nie zapomnij dołączyć do naszej społeczności w aplikacji Shares: https://shares.app.link/rf/3340872834

Źródła:
– https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/about-deloitte/articles/raport-global-2022-gen-z-and-millennial-survey.html
– https://www.cnbc.com/2021/12/16/millennial-millionaires-plan-to-add-more-crypto-in-2022.html

Bitcoina i inne kryptowaluty kupisz w prosty i bezpieczny sposób na giełdzie zondacrypto.

Tagi
Autor

Zawodowy copywriter oraz social media manager. Od 5 lat publikuje treści w tematyce m.in. nowoczesnych technologii. W Bitcoin.pl zajmuje się nowościami z rynku, artykułami odnośnie kryptowalut oraz sztucznej inteligencji.

Newsletter Bitcoin.pl

Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.

Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności

Bitcoin logo
BitcoinBTC
59 537,03 USD2,95%
Ethereum logo
EthereumETH
2986,77 USD0,71%
Tether logo
TetherUSDT
1,00 USD0,06%
Binance Coin logo
Binance CoinBNB
567,25 USD1,99%
Solana logo
SolanaSOL
138,83 USD3,15%
USDC logo
USDCUSDC
1,00 USD0,01%
XRP logo
XRPXRP
0,52 USD0,93%
Lido Staked Ether logo
Lido Staked EtherSTETH
2982,87 USD0,61%
Toncoin logo
ToncoinTON
5,40 USD11,36%
Dogecoin logo
DogecoinDOGE
0,13 USD2,74%