za
Starbucks web3

Starbucks ma wkroczyć do świata Web3

2022-08-05
BlockchainNFT
Zondacrypto gielda kryptowalut 2650

Web3 odegra ważną rolę w programie nagród Starbucksa, powiedział dyrektor generalny firmy Howard Schultz. O co konkretnie chodzi?

Web3 w programie Starbucksa

Schultz przyznał, że spółka pracowała ostatnio “nad bardzo ekscytującą nową cyfrową inicjatywą“, która opiera się na “lojalności”. Co konkretnie miał na myśli? Jak dodał, jego firma zaprezentuje szczegóły dopiero 13 września podczas corocznego Dnia Inwestora w Seattle. Zapewne chodzi o kontynuacje prac dot. stworzenia  „globalnej społeczności cyfrowej”, o czym już pisaliśmy na łamach bitcoin.pl.

Już teraz dowiedzieliśmy się jednak, że tajemnicza inicjatywa pozwoli Starbucksowi wykorzystać obecny system nagród, a także wprowadzić u siebie “nowe metody emocjonalnego angażowania klientów“. W wypowiedzi managera pojawił się też termin „trzecie miejsce”, który w socjologii opisuje przestrzeń wspólnotową między domem a pracą.

Dyrektor generalny mówił też, że nagrody, jakie firma chce wprowadzić, będą jedynymi w swoim rodzaju doświadczeniami i cyfrowymi przedmiotami kolekcjonerskimi marki Starbucks. Mają posłużyć jak element budowania wspomnianej społeczności.

Stworzy to zupełnie nowy zestaw cyfrowych efektów sieciowych, które przyciągną nowych konsumentów i będą atrakcyjne dla obecnych klientów w naszych głównych sklepach detalicznych

– powiedział.

Wszystko to pokazuje, że Starbucks zamierza iść w kierunku Web3. Wcześniej klienci sieci kawiarni krytykowali jednak otwartość firmy na blockchaina. W komentarzach w social mediach pojawiły się głosy, które sugerowały, że łańcuch bloków nie jest proekologiczny – i to nienależnie, czy oparty na proof-of-work, czy proof-of-stake. Firma nie wydaje się być jednak tym bardzo zrażona.

Nie wiadomo, jak klienci, pracownicy i inwestorzy przyjmą tę najnowszą inicjatywę Web3. Schultz opisuje jednak swój nowy pomysł jako część większej transformacji.

Nie możemy się doczekać pokazania pełni naszej mocy i możliwości naszego planu – powiedział.

Starbucks web3

NFT

Już w maju Schultz – wraz z wiceprezesem wykonawczym i dyrektorem ds. marketingu, Bradym Brewerem – w czasie prezentacji dotyczącej wyników finansowych spółki za drugi kwartał 2022 roku przedstawił nowe koncepcje rozwoju marki.

Wyobraź sobie, że kupujesz nowy cyfrowy przedmiot kolekcjonerski od Starbucksa, gdzie ten produkt służy również jako przepustka dostępu do globalnej społeczności naszej firmy, oferującej angażujące treści i współpracę skupioną wokół kawy

– cytuje Brewera The Verge.

Zapewne nowy, tajemniczy plan ma być rozwinięciem tej koncepcji.

Bitcoina i inne kryptowaluty kupisz w prosty i bezpieczny sposób na giełdzie zondacrypto.

Tagi
Autor

Na rynku kryptowalut od 2013 r. Współorganizowałem pierwsze w Polsce konsultacje społeczne w Sejmie dotyczące technologii blockchain, a także Polski Kongres Bitcoin, w ramach którego wystąpił Andreas Antonopoulos. Współpracowałem z posłami na Sejm RP, w celu przygotowania interpelacji na temat takich kwestii jak: kryptowaluty, CBDC czy technologia blockchain. Interesuje się historią, ekonomią, polityką i oczywiście technologią blockchain.

Newsletter Bitcoin.pl

Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.

Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności