Starbucks wyemituje NFT

BlockchainNFT
bitbay zonda

Topowa, działająca na niemal całym świecie sieć kawiarni, Starbucks, zapowiedziała właśnie, że chce stworzyć swoją „globalną społeczność cyfrową”. Firma chce wyemitować własne NFT, które mają być oparte na unikalnych przedmiotach kolekcjonerskich.

Starbucks i NFT

Dyrektor generalny Starbucksa, Howard Schultz, wraz z wiceprezesem wykonawczym i dyrektorem ds. marketingu, Bradym Brewerem, w czasie prezentacji dotyczącej wyników finansowych spółki za drugi kwartał 2022 roku przedstawili też nowe koncepcje rozwoju marki.

Wyobraź sobie, że kupujesz nowy cyfrowy przedmiot kolekcjonerski od Starbucksa, gdzie ten produkt służy również jako przepustka dostępu do globalnej społeczności Starbucksa, oferującej angażujące treści i współpracę skupioną wokół kawy – cytuje Brewera The Verge.

Do tego w poście na firmowym blogu dodano, że firma chce stworzyć swoją serię NFT, których posiadanie będzie właśnie równoznaczne z członkostwem w społeczności Starbucksa i umożliwi dostęp do „ekskluzywnych doświadczeń i korzyści”, których jednak obecnie nie wymieniono. Przypomina to więc ideę, która stoi m.in. za Bored Ape Yacht Club. Właściciele NFT powiązanych z grafikami Znudzonych Małp także należą do elitarnego klubu twórców projektu.

Co jeszcze wiemy o pomyśle spółki? To, że przy tworzeniu kolekcji mają pracować „światowej klasy innowatorzy” i „podobnie myślące marki”.

Starbucks NFT

To nie pierwszy raz, gdy Starbucks sięga po blockchainowe rozwiązania

Przypomnijmy, że rok temu platforma kontraktów futures uruchomiona i obsługiwana przez Intercontinental Exchange (ICE) – Bakkt – wydała długo oczekiwaną aplikację. Bakkt App umożliwia klientom interakcję z kryptowalutami bezpośrednio poprzez platformę. Dodatkowo, firma nawiązała wtedy współpracę z kilkoma firmami, w tym właśnie ze Starbucksem.

Dzięki tej ostatniej współpracy konsumenci mogą doładować swoje karty Starbucksa bezpośrednio przez aplikację Bakkt. Pozwoli im to na konwersję punktów lojalnościowych, nagród, bitcoinów oraz kart upominkowych na USD, a następnie doładowanie karty Starbucksa.

Nasze zespoły ściśle współpracowały, gdy Bakkt szukał wkładu w rozwój unikalnego i zaufanego doświadczenia płatniczego, które umożliwia klientom odblokowanie wartości ich cyfrowych aktywów w formie dolarów amerykańskich – powiedział Karl Hebert z Starbucksa.

Tagi
Bakkt Blockchain Brady Brewer Howard Schultz NFT Starbucks Starbucks NFT

Newsletter Bitcoin.pl

Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.

Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności.