
Lionel Messi nawiązał współpracę z Socios
Jedna z największych legend piłki nożnej po raz kolejny zaangażowała się w świat kryptowalut. Lionel Messi podpisał umowę o wartości 20 milionów dolarów z platformą fan tokenów Socios.
Messi ambasadorem Socios
Jako ambasador marki, Messi będzie uczestniczył w szeregu kampaniach promocyjnych i edukacyjnych. Pierwsza z nich, której hasło przewodnie brzmi "be more", będzie wykorzystana do wprowadzenia użytkowników na platformę Socios. Rzecznik firmy powiedział:
Jako globalny ambasador marki Messi będzie promował naszą markę i nasz produkt na skalę globalną w wielu różnych kampaniach i kanałach, zaczynając od spotu telewizyjnego, który zostanie nakręcony w przyszłym tygodniu i będzie to pierwsza w historii Socios.com kampania telewizyjna.
Messi będzie również dzielił się ze swoimi zwolennikami treściami dotyczącymi Socios w różnych kanałach mediów społecznościowych. Legenda futbolu napisała w przygotowanym oświadczeniu:
Socios.com istnieje po to, by wzbogacić doświadczenia fanów, by umożliwić im 'bycie kimś więcej'. Jestem dumny, że mogę dołączyć do misji Socios.com, która ma na celu stworzenie bardziej połączonej i satysfakcjonującej przyszłości dla fanów na całym świecie.
Fan tokeny Socios to oparte na sieci Ethereum kryptowaluty przypisane do popularnych drużyn piłkarskich. Jedną z nich jest Paris Saint-Germain, francuska drużyna, w której obecnie gra Messi. Jej token jest notowany pod symbolem PSG i według CoinMarketCap w ciągu ostatnich 24 godzin wzrósł o około 1,3%.
Inne drużyny, które nawiązały współpracę z platformą to m.in. AS Roma, Arsenal, Manchester City, Barcelona, Juventus, AC Milan i wiele innych.

Czym są fan tokeny?
Fan tokeny są bardzo podobne do governance tokenów w świecie zdecentralizowanych finansów (DeFi). Ich posiadacze otrzymują bowiem przywileje, takie jak np. prawo głosu. Oznacza to, że mają możliwość np. zagłosowania na takie rzeczy jak kolor koszulki, w której drużyna będzie występować podczas meczu.
Na przykład w dniu 16 kwietnia posiadacze fan tokena Arsenalu AFC będą mogli wybrać strój, w którym wystąpią piłkarze podczas meczu z Southampton. PSG w tym sezonie uruchomiło aż trzy różne plebiscyty dla swoich fanów. Francuski klub pozwolił hodlerom tokenów PSG głosować na projekt flagi w narnożniku, okładkę edycji PSG gry Fifa 2022, a także pierścień PSG na Parc de Princes.
Jednak pomimo obiecanej innowacji, organy regulacyjne nie są tak samo zachwycone fan tokenami jak ich promotorzy. Brytyjski Advertising Standards Authority (ASA) zakazał ostatnio reklam promujących fan token Arsenalu.
ASA stwierdziła, że reklamy te "trywializowały inwestycje w kryptowaluty i wykorzystywały brak doświadczenia lub łatwowierność konsumentów, nie przedstawiały ryzyka inwestycji", a także nie wyjaśniały, że "token" jest kryptowalutą.
Zafascynowałem się Bitcoinem w 2012 roku i niedługo później na swoim komputerze zacząłem kopać pierwsze BTC. Wtedy jeszcze traktując to jako zajawkę założyłem bloga na temat Bitcoina, gdzie opisywałem podstawy działania tej kryptowaluty. Kilka lat później zostałem Redaktorem Naczelnym serwisu Bitcoin.pl. Wraz z moim zespołem wprowadzam naszych odbiorców w świat Bitcoina, kryptowalut i web3. Kontakt w sprawie współpracy: pawel.binkowski@bitcoin.pl
Zafascynowałem się Bitcoinem w 2012 roku i niedługo później na swoim komputerze zacząłem kopać pierwsze BTC. Wtedy jeszcze traktując to jako zajawkę założyłem bloga na temat Bitcoina, gdzie opisywałem podstawy działania tej kryptowaluty. Kilka lat później zostałem Redaktorem Naczelnym serwisu Bitcoin.pl. Wraz z moim zespołem wprowadzam naszych odbiorców w świat Bitcoina, kryptowalut i web3. Kontakt w sprawie współpracy: pawel.binkowski@bitcoin.pl
Newsletter Bitcoin.pl
Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.
Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności