za

Kryptowalutowa giełda Kanga na fali zmian

Niegdyś rebranding kojarzył się z sytuacjami kryzysowymi, w których konieczne było przeprowadzenie drastycznych zmian. Dziś proces ten przeprowadzany jest również wówczas, gdy marka radzi sobie doskonale, a potrzeba rebrandingu wynika z ewolucji marki.

Kanga Exchange od roku 2018 zmieniła się diametralnie. Zaczynając jako giełda budowana przez kilka osób w przysłowiowym “garażu”, dziś jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek kryptowalutowych w Europie. Nie bez przyczyny użyte zostało słowo marka, zamiast giełda – dziś Kanga to znacznie więcej niż giełda.

Więcej niż wymiana kryptowalut

W myśl nowego hasła przewodniego “Beyond crypto” Kanga dostarcza coraz więcej rozwiązań wykraczających poza standardowy handel kryptowalutami na giełdzie. Wymiana walut wirtualnych na gotówkę w kantorach, wypłata w bankomatach, przyjmowanie płatności w kryptowalutach we własnym warzywniaku czy płacenie nimi w sklepach – to tylko niektóre z rozwiązań ułatwiających korzystanie z cyfrowych walut w życiu codziennym. 

Kanga rozwiązuje też problemy, jakie pojawiają się na drodze każdego z nas, między innymi:

  • brak możliwości bezpiecznego i atrakcyjnego dochodu pasywnego z tradycyjnych lokat -> liczne stakingi (też dla stablecoinów),
  • trudności w pozyskiwaniu funduszy na rozwój przedsięwzięcia -> tokenizacja projektów, 
  • przesyt informacji pozwalających zdobyć rzetelną wiedzę branżową -> usługa Kanga University dostarcza w przystępny sposób ustrukturyzowane materiały.
  • trudności z przewożeniem gotówki pomiędzy krajami -> usługa Kanga Transfer.

Zmiana jedyną stałą rzeczą

Marka główna już nie będzie widniała pod nazwą “Kanga Exchange”. Dziś jest to po prostu Kanga – jak wielokolorowa tkanina pochodząca z Afryki, którą rdzenni mieszkańcy noszą na rozmaite sposoby w zależności od sytuacji. Jednak nie żegnamy zupełnie nazwy “Kanga Exchange” – ta nadal będzie obowiązywać dla submarki giełdy, a także będzie widnieć w adresie strony głównej – kanga.exchange.

Adres pozostaje ten sam, ale wygląd i funkcjonalność witryny to już nowy świat. W myśl przesłania “Beyond crypto” strona jasno komunikuje nam, że poza giełdą Kanga oferuje znacznie więcej. 

Zmieniony, bardziej przejrzysty sygnet loga odzwierciedla transparentność, która przyświeca marce. Wyraziste kolory podkreślają siłę, z jaką Kanga broni wolności każdego z nas. Całość tworzy nowoczesny wygląd marki, w której ludzie w duchu innowacyjności “z pasją i odwagą wspólnie czynią świat kryptowalut dostępnym dla każdego”.

Nie pierwszy rebranding w branży

Czy jest się czego obawiać? O ile rebranding dawnego Bitbay’a może przywoływać ambiwalentne skojarzenia, o tyle ogólna sytuacja giełd pokazuje, że takie akcje zapowiadają ciekawe i pożyteczne zmiany, np.

  • Gate.io udostępniła swoją aplikację mobilną w wersji Lite i rozwinęła aplikację Mini APP do płatności kryptowalutowych,
  • EXMO wprowadziła staking kryptowalut i kartę płatniczą. 

Oczywiście niemal każda giełda dąży do ekspansji na nowe rynki co tylko potwierdza, że o istnieniu kryptowalut dowiaduje się coraz więcej osób, a stąd już coraz prostsza droga do zwiększenia adopcji kryptowalut w życiu codziennym każdego z nas.

Autor: Monika Minkiewicz

Tagi
Autor

Na rynku kryptowalut od 2013 r. Współorganizowałem pierwsze w Polsce konsultacje społeczne w Sejmie dotyczące technologii blockchain, a także Polski Kongres Bitcoin, w ramach którego wystąpił Andreas Antonopoulos. Współpracowałem z posłami na Sejm RP, w celu przygotowania interpelacji na temat takich kwestii jak: kryptowaluty, CBDC czy technologia blockchain. Interesuje się historią, ekonomią, polityką i oczywiście technologią blockchain.

Newsletter Bitcoin.pl

Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.

Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności