za
Kolekcja NFT od Gucci

Gucci ogłasza projekt NFT z domem aukcyjnym Christie’s

Dom aukcyjny Christie’s podjął współpracę z marką Gucci, aby wspólnie przenieść świat sztuki i mody do cyberprzestrzeni. Projekt „Future Frequencies: Explorations in Generative Art and Fashion”, jest ekskluzywną kolekcją 21 NFT. Cyfrowe dzieła sztuki stworzyli znani artyści z pomocą generatywnej sztucznej inteligencji.

Połączenie sztuki, sztucznej inteligencji oraz znanej marki ma być strzałem w dziesiątkę, który zapewni wielu zainteresowanych zakupem poszczególnych NFT z kolekcji. Czy projekt Gucci faktycznie okaże się doskonałym przykładem połączenia mody, technologii i sztuki?

Renomowany dom aukcyjny Christie’s wraz z Gucci ogłaszają aukcję ekskluzywnej sztuki cyfrowej

Christie’s to jeden z najstarszych domów aukcyjnych na świecie. Został założony w 1766 roku w Londynie przez Jamesa Christie i do dziś znany jest jako dom aukcyjny, w którym wystawiane są największe dzieła sztuki oraz luksusowe przedmioty. Gucci postanowiło nawiązać współpracę z domem aukcyjnym Christie’s, czego owocem jest wyjątkowa kolekcja cyfrowych dzieł sztuki.

Prace stworzyli tacy artyści jak AI Clarie Silva, Emily Xie, Botto, Emi Kusano, czy Helena Sarin. Cyfrowe dzieła sztuki tworzone były z pomocą generatywnej sztucznej inteligencji. Odwzorowano w nich charakterystyczny styl marki Gucci, włączając w to torebki Bamboo z 1947 roku z charakterystyczną bambusową rączką. Kolekcja NFT ma być swego rodzaju hołdem dla marki Gucci, która istnieje w świadomości konsumentów już od blisko 100 lat.

Wartość kolekcji Future Frequencies: Explorations in Generative Art and Fashion waha się od 1 ETH do nawet 320 ETH, czyli na ten moment od około 1900 dolarów do ponad 62 tysięcy dolarów. Dom aukcyjny przewiduje nawet większą cenę dla poszczególnych dzieł. Fani sztuki będą mogli licytować dzieła Gucci NFT od 18 do 25 lipca. Dzieła sztuki można przeglądać na stronie Christie’s 3.0, czyli dedykowanej platformie domu aukcyjnego, która poświęcona jest sztuce cyfrowej.

Gucci NFT

Czy kolejne ekskluzywne marki zdecydują się na swoje kolekcje NFT?

Gucci nie jest jedyną ekskluzywną marką, która widzi potencjał w NFT oraz Web3. Swoje NFT wypuściły także takie marki jak Balenciaga, czy Karl Lagerfeld. Gucci wyczuło jednak moment, ponieważ obecna popularność sztucznej inteligencji zdecydowanie podbija zainteresowanie kolekcją, która powstała we współpracy z Christie’s.

Czy aukcja NFT od Gucci zwiastuje powrót popularności niewymienialnych tokenów? Trudno powiedzieć, jednak nie tylko ekskluzywne marki widzą w NFT potencjał, czego dowodem jest ostatnia decyzja Google. Od grudnia deweloperzy będą mogli implementować w swoich grach i aplikacjach NFT. Bardzo prawdopodobne, że zainteresowanie niewymienialnymi tokenami znów osiągnie pułap z przełomu 2020/2021 roku.

Bitcoina i inne kryptowaluty kupisz w prosty i bezpieczny sposób na giełdzie zondacrypto.

Tagi
Autor

Zawodowy copywriter oraz social media manager. Od 5 lat publikuje treści w tematyce m.in. nowoczesnych technologii. W Bitcoin.pl zajmuje się nowościami z rynku, artykułami odnośnie kryptowalut oraz sztucznej inteligencji.

Newsletter Bitcoin.pl

Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.

Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności