Google ponownie wyświetla reklamy kryptowalut

Bitcoin w mediach Świat google reklamy

RTo przełomowa wiadomość dla rynku cyfrowych walut. Google ponownie wyświetla reklamy dotyczące kryptowalut. Wszystko dzieje się po tym, jak 3 […]

bitbay zonda

RTo przełomowa wiadomość dla rynku cyfrowych walut. Google ponownie wyświetla reklamy dotyczące kryptowalut. Wszystko dzieje się po tym, jak 3 sierpnia w życie weszły zaktualizowane zasady firmy dotyczące promowania produktów i usług finansowych.

Google a reklamy kryptowalut

Międzynarodowy gigant zakazał reklam związanych z kryptowalutami i ICO w czerwcu 2018 roku. Zaktualizowana polityka firmy pozwala jednak regulowanym podmiotom z rynku kryptowalut ponownie promować swoje usługi za pomocą platformy. Reklamowanie ICO nadal jest jednak zdecydowanie zakazane.

Zmiana zasad Google dotyczących reklam kryptowalut została po raz pierwszy przedstawiona w czerwcu tego roku. Wtedy napisano, że „reklamodawcy oferujący [usługi] giełd i portfeli na kryptowaluty”, które są skierowane do konsumentów w USA, mogą reklamować swoje usługi i produkty, jeśli spełniają jednak z góry określone wymagania.

Ten ruch z pewnością zapewni dodatkową sprzedaż firmie macierzystej Google – Alphabet. Mimo to reklamy związane z kryptowalutami zawsze będą tylko kroplą w morzu 147 miliardów dolarów przychodów firmy z reklam.

google reklamy

Próba walki ze scamami

Surowe wymagania Google mają na celu wyeliminowanie podejrzanych reklam i rażących oszustw z rynku blockchaina. Reklamodawcy muszą być jednak zarejestrowani w sieci Financial Crimes Enforcement Network (FinCEN), jako „firma świadcząca usługi finansowe i w co najmniej jednym stanie jako podmiot transferujący pieniądze lub w federalnej lub stanowej jednostce bankowej”.

Firma nadal nie zezwoliła jednak na reklamy ICO, protokołów handlowych DeFi ani na promowanie kupowania, sprzedawania lub w ogóle handlu kryptowalutami. Również rekomendacje danych kryptowalut przez celebrytów jest zakazane. Google liczy, że przyniesie to częściową pomoc w rozwiązywaniu problemów związanych z fałszywymi rekomendacjami ze strony znanych ludzi.

Zaktualizowane zasady Google zabraniają również reklamom kryptowalutowym linkowania do witryn, które udostępniają „sygnały odnoszące się do handlu kryptowalutami, porady inwestycyjne dotyczące kryptowalut”, a także agregatorów wiadomości lub „witryn stowarzyszonych zawierających (…) recenzje brokerów”.

Przypomnijmy, że już w zeszłym miesiącu TikTok ogłosił, że treści promujące kryptowaluty zostały zakazane. Był to  ruch mający na celu powstrzymanie reklamowania wszystkich usług i produktów finansowych na tej topowej platformie.

Tagi
btc google google kryptowaluty kryptowaluty reklamy kryptowalut

Newsletter

Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.

Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności.