za
google web3 blockchain

Google ponownie wyświetla reklamy kryptowalut

Zondacrypto gielda kryptowalut 2650

RTo przełomowa wiadomość dla rynku cyfrowych walut. Google ponownie wyświetla reklamy dotyczące kryptowalut. Wszystko dzieje się po tym, jak 3 sierpnia w życie weszły zaktualizowane zasady firmy dotyczące promowania produktów i usług finansowych.

Google a reklamy kryptowalut

Międzynarodowy gigant zakazał reklam związanych z kryptowalutami i ICO w czerwcu 2018 roku. Zaktualizowana polityka firmy pozwala jednak regulowanym podmiotom z rynku kryptowalut ponownie promować swoje usługi za pomocą platformy. Reklamowanie ICO nadal jest jednak zdecydowanie zakazane.

Zmiana zasad Google dotyczących reklam kryptowalut została po raz pierwszy przedstawiona w czerwcu tego roku. Wtedy napisano, że „reklamodawcy oferujący [usługi] giełd i portfeli na kryptowaluty”, które są skierowane do konsumentów w USA, mogą reklamować swoje usługi i produkty, jeśli spełniają jednak z góry określone wymagania.

Ten ruch z pewnością zapewni dodatkową sprzedaż firmie macierzystej Google – Alphabet. Mimo to reklamy związane z kryptowalutami zawsze będą tylko kroplą w morzu 147 miliardów dolarów przychodów firmy z reklam.

google reklamy

Próba walki ze scamami

Surowe wymagania Google mają na celu wyeliminowanie podejrzanych reklam i rażących oszustw z rynku blockchaina. Reklamodawcy muszą być jednak zarejestrowani w sieci Financial Crimes Enforcement Network (FinCEN), jako „firma świadcząca usługi finansowe i w co najmniej jednym stanie jako podmiot transferujący pieniądze lub w federalnej lub stanowej jednostce bankowej”.

Firma nadal nie zezwoliła jednak na reklamy ICO, protokołów handlowych DeFi ani na promowanie kupowania, sprzedawania lub w ogóle handlu kryptowalutami. Również rekomendacje danych kryptowalut przez celebrytów jest zakazane. Google liczy, że przyniesie to częściową pomoc w rozwiązywaniu problemów związanych z fałszywymi rekomendacjami ze strony znanych ludzi.

Zaktualizowane zasady Google zabraniają również reklamom kryptowalutowym linkowania do witryn, które udostępniają „sygnały odnoszące się do handlu kryptowalutami, porady inwestycyjne dotyczące kryptowalut”, a także agregatorów wiadomości lub “witryn stowarzyszonych zawierających (…) recenzje brokerów”.

Przypomnijmy, że już w zeszłym miesiącu TikTok ogłosił, że treści promujące kryptowaluty zostały zakazane. Był to  ruch mający na celu powstrzymanie reklamowania wszystkich usług i produktów finansowych na tej topowej platformie.

Bitcoina i inne kryptowaluty kupisz w prosty i bezpieczny sposób na giełdzie zondacrypto.

Tagi
Autor

Na rynku kryptowalut od 2013 r. Współorganizowałem pierwsze w Polsce konsultacje społeczne w Sejmie dotyczące technologii blockchain, a także Polski Kongres Bitcoin, w ramach którego wystąpił Andreas Antonopoulos. Współpracowałem z posłami na Sejm RP, w celu przygotowania interpelacji na temat takich kwestii jak: kryptowaluty, CBDC czy technologia blockchain. Interesuje się historią, ekonomią, polityką i oczywiście technologią blockchain.

Newsletter Bitcoin.pl

Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.

Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności