za
google

Google częściowo znosi blokadę reklam kryptowalut

2018-09-26
Biznes
Binance Launchpool

Google decyduje się na zmianę niektórych punktów regulaminu, związanych z wprowadzonym kilka miesięcy temu zakazem reklamowania produktów i usług nawiązujących do kryptowalut oraz ICO.

 

 

Google decyduje się na zmianę niektórych punktów regulaminu, związanych z wprowadzonym kilka miesięcy temu zakazem reklamowania produktów i usług nawiązujących do kryptowalut oraz ICO.

 

W marcu tego roku, Google, podążając za przykładem serwisów Facebook czy Twitter, postanowił zmienić regulamin dotyczący reklamowania produktów finansowych w systemie Google AdWords. Tym samym zniknęły stamtąd reklamy odwołujące się w jakikolwiek sposób do kryptowalut czy Initial Coin Offerings (ICO) – w tym również reklamy dotyczące: giełd wymiany kryptowalut, portfeli kryptowalutowych czy też doradztwa z zakresu handlu kryptowalutami.

 

Jak przekonywał wówczas szef działu zarządzania produktem Google, Scott Spencer, zakaz miał zostać wprowadzony z troski o dobro użytkowników, chroniąc ich przed wyłudzeniami i oszustwami ze strony nieuczciwych graczy.

 

Nie posiadamy szklanej kuli, aby wiedzieć dokąd zaprowadzi nas przyszłość w przypadku kryptowalut, jednakże widzieliśmy wystarczająco dużo krzywdy wyrządzonej konsumentom lub potencjału do wyrządzenia krzywdy konsumentom, dlatego jest to strefa, do której chcemy podchodzić z wyjątkową ostrożnością” – przekonywał wówczas Spencer.

 

Problem w tym, iż zakaz ze strony Google dotykał nie tylko nieuczciwych graczy, ale zdecydowaną większość uczciwych biznesów operujących w branży kryptowalutowej. Prawdopodobnie to z tych powodów również amerykański gigant internetowy zdecydował się teraz na zrezygnowanie z części wcześniejszych ograniczeń. Aktualnie dotyczyć będzie to jedynie wybranych giełd kryptowalutowych oraz regionu Stanów Zjednoczonych i Japonii.

 

Zasady Google Ads dotyczące produktów i usług finansowych zostaną zaktualizowane w październiku 2018 r., by umożliwić uregulowanym ustawowo giełdom kryptowalut reklamowanie się w Stanach Zjednoczonych i Japonii”

 

Reklamodawcy muszą uzyskać certyfikat Google dla określonego kraju, w którym będą wyświetlane ich reklamy. Będą mogli się o niego ubiegać po wprowadzeniu tych zasad w październiku. Zasady będą obowiązywać na całym świecie dla wszystkich kont reklamujących te produkty finansowe” – czytamy w oficjalnym oświadczeniu Google.

 

Należy mieć nadzieję, iż ostatnie decyzje Google będą zapowiedzią dalszych kroków, mających na celu złagodzenie polityki dotyczącej reklam związanych z kryptowalutami, udostępnianych za pośrednictwem Google AdWords.

 

Bitcoina i inne kryptowaluty kupisz w prosty i bezpieczny sposób na giełdzie zondacrypto.

Tagi
Autor

Na rynku kryptowalut od 2013 r. Współorganizowałem pierwsze w Polsce konsultacje społeczne w Sejmie dotyczące technologii blockchain, a także Polski Kongres Bitcoin, w ramach którego wystąpił Andreas Antonopoulos. Współpracowałem z posłami na Sejm RP, w celu przygotowania interpelacji na temat takich kwestii jak: kryptowaluty, CBDC czy technologia blockchain. Interesuje się historią, ekonomią, polityką i oczywiście technologią blockchain.

Newsletter Bitcoin.pl

Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.

Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności