Facebook znosi zakaz kryptowalut

Facebook znosi zakaz krypto reklam

2021-12-03
Kryptowaluty

Meta, macierzysta firma Facebooka, Instagrama i Whatsapp, złagodziła swoje zasady dotyczące krypto reklam. Spółka ponownie zezwoliła giełdom kryptowalut, portfelom i innym firmom z branży prowadzić kampanie marketingowe na wszystkich swoich platformach.

Facebook przywraca reklamy kryptowalut

Użytkownicy Facebooka, Instagrama i WhatsApp ponownie zaczną widzieć reklamy kryptowalut. Konglomerat technologiczny Meta ogłosił w środę, że zaktualizował kryteria kwalifikujące do przeprowadzania branżowych kampanii reklamowych.

Wcześniej firmy mogły używać tylko jednej z trzech licencji regulacyjnych w swoich wnioskach dla reklamodawców. Teraz Meta zwiększyła liczbę akceptowanych licencji do 27. Dzięki temu dużo większa liczba krypto firm będzie miała możliwość reklamy na platformach.

Facebook, Instagram i Whatsapp zakazały reklamowania giełd, platform transakcyjnych, portfeli, firm produkujących sprzęt górniczy i innych krypto firm po hossie w styczniu 2018 roku. Zakaz był skierowany głównie do start-upów kryptowalutowych promujących ICO, praktykę, która wcześniej była objęta nadzorem regulacyjnym w USA. Dzięki ostatnim zmianom w kwalifikowalności reklamodawców, krypto firmy będą teraz mogły znacznie łatwiej uzyskać zgodę na emisję reklam.

W komunikacie prasowym zapowiadającym zaktualizowane wymagania, Meta powołała się na zmieniający się krajobraz regulacyjny, stwierdzając:

Z biegiem lat krajobraz kryptowalutowy dojrzał i ustabilizował się oraz doświadczył wzrostu regulacji rządowych. To pomogło ustalić jaśniejsze obowiązki i oczekiwania dla branży.

David Marcus odchodzi z Meta

Aktualizacja następuje po wiadomości, że David Marcus – członek zarządu Facebooka, który nadzorował projekty stablecoina Diem i portfela Novi – ogłosił, że odejdzie z firmy. Marcus zatweetował we wtorek:

Po satysfakcjonujących siedmiu latach w Meta, podjąłem trudną decyzję, aby ustąpić i opuścić firmę pod koniec tego roku.

Pomimo odejścia Marcusa, najnowszy ruch wskazuje na zaangażowanie firmy w nowy obszar. W październiku, Facebook zmienił nazwę na Meta. Była to część długoterminowego planu budowania metaverse, koncepcji ściśle związanej z Web3 i technologią blockchain.

Tagi
Autor
Paweł Bińkowski

Zafascynowałem się Bitcoinem w 2012 roku i niedługo później na swoim komputerze zacząłem kopać pierwsze BTC. Wtedy jeszcze traktując to jako zajawkę założyłem bloga na temat Bitcoina, gdzie opisywałem podstawy działania tej kryptowaluty. Kilka lat później zostałem Redaktorem Naczelnym serwisu Bitcoin.pl. Wraz z moim zespołem wprowadzam naszych odbiorców w świat Bitcoina, kryptowalut i web3. Kontakt w sprawie współpracy: pawel.binkowski@bitcoin.pl

Newsletter Bitcoin.pl

Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.

Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności