Facebook znosi zakaz krypto reklam
Meta, macierzysta firma Facebooka, Instagrama i Whatsapp, złagodziła swoje zasady dotyczące krypto reklam. Spółka ponownie zezwoliła giełdom kryptowalut, portfelom i innym firmom z branży prowadzić kampanie marketingowe na wszystkich swoich platformach.
Facebook przywraca reklamy kryptowalut
Użytkownicy Facebooka, Instagrama i WhatsApp ponownie zaczną widzieć reklamy kryptowalut. Konglomerat technologiczny Meta ogłosił w środę, że zaktualizował kryteria kwalifikujące do przeprowadzania branżowych kampanii reklamowych.
Wcześniej firmy mogły używać tylko jednej z trzech licencji regulacyjnych w swoich wnioskach dla reklamodawców. Teraz Meta zwiększyła liczbę akceptowanych licencji do 27. Dzięki temu dużo większa liczba krypto firm będzie miała możliwość reklamy na platformach.
Facebook, Instagram i Whatsapp zakazały reklamowania giełd, platform transakcyjnych, portfeli, firm produkujących sprzęt górniczy i innych krypto firm po hossie w styczniu 2018 roku. Zakaz był skierowany głównie do start-upów kryptowalutowych promujących ICO, praktykę, która wcześniej była objęta nadzorem regulacyjnym w USA. Dzięki ostatnim zmianom w kwalifikowalności reklamodawców, krypto firmy będą teraz mogły znacznie łatwiej uzyskać zgodę na emisję reklam.
W komunikacie prasowym zapowiadającym zaktualizowane wymagania, Meta powołała się na zmieniający się krajobraz regulacyjny, stwierdzając:
Z biegiem lat krajobraz kryptowalutowy dojrzał i ustabilizował się oraz doświadczył wzrostu regulacji rządowych. To pomogło ustalić jaśniejsze obowiązki i oczekiwania dla branży.
David Marcus odchodzi z Meta
Aktualizacja następuje po wiadomości, że David Marcus – członek zarządu Facebooka, który nadzorował projekty stablecoina Diem i portfela Novi – ogłosił, że odejdzie z firmy. Marcus zatweetował we wtorek:
Po satysfakcjonujących siedmiu latach w Meta, podjąłem trudną decyzję, aby ustąpić i opuścić firmę pod koniec tego roku.
Personal news: after a fulfilling seven years at Meta, I’ve made the difficult decision to step down and leave the company at the end of this year. (1/7)
— David Marcus (@davidmarcus) November 30, 2021
Pomimo odejścia Marcusa, najnowszy ruch wskazuje na zaangażowanie firmy w nowy obszar. W październiku, Facebook zmienił nazwę na Meta. Była to część długoterminowego planu budowania metaverse, koncepcji ściśle związanej z Web3 i technologią blockchain.
Bitcoina i inne kryptowaluty kupisz w prosty i bezpieczny sposób na giełdzie zondacrypto.
Newsletter Bitcoin.pl
Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.
Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności