Drużyny NFL otrzymały zakaz angażowania się w krypto i NFT

Kryptowaluty

Jak donosi portal The Athletic, liga National Football League (NFL) ogłosiła, że jej drużyny nie będą mogły podpisywać umów sponsorskich […]

Jak donosi portal The Athletic, liga National Football League (NFL) ogłosiła, że jej drużyny nie będą mogły podpisywać umów sponsorskich z firmami kryptowalutowymi lub sprzedawać markowych niewymiennych tokenów (NFT). Liga zatrudni jednak kogoś, kto opracuje cyfrową strategie obejmującą całą ligę. Wygląda więc na to, że NFL próbuje „wyciąć” konkurencję.

Według anonimowego źródła, na które powołuje się The Athletic:

Kluby mają zakaz sprzedaży lub reklamowania w inny sposób konkretnych kryptowalut, początkowych ofert monet, lub jakiejkolwiek innej powiązanej działalności. Odnosi się to do blockchaina, cyfrowych aktywów i blockchainowych firm.

Podczas gdy wiele innych lig i klubów przyjęło NFT i inne blockchainowe inicjatywy, w przypadku NFL wiemy tylko o jednym sponsorze. Firma inwestycyjna Grayscale sponsoruje drużynę NY Giants, a umowa została zawarta jeszcze przed wprowadzeniem nowych zasad.

Historycznie, liga NFL ostrożnie podchodziła do kwestii powiązań z branżami takimi jak hazard i alkohol. Jednak ponieważ zakłady sportowe stają się legalne w Stanach Zjednoczonych, sytuacja ta ulega zmianie. Może to oznaczać cyklicznie pojawiającą się nad kryptowalutami czarną chmurę. Scamy i „bańka” NFT mogły sprawić, że NFL obawia się dołączyć do tego sektora.

Mimo to, biorąc pod uwagę sukces Top Shot w NBA, partnerstwo MLB z Candy i nową inicjatywę Topp w zakresie cyfrowych kart handlowych, jeśli NFL nie wsiądzie do pociągu odpowiednio wcześnie, może przegapić szansę.

nfl

NFL zatrudnia speca od blockchaina, NFT i krypto

To prawdopodobnie nie przypadek, że liga zatrudnia obecnie dyrektora ds. nowych produktów. Na tym stanowisku wymagana jest wiedza z zakresu „blockchain, niewymiennych tokenów i kryptowalut”, zakładów sportowych i licencjonowania własności intelektualnej. NFL Prawdopodobnie będzie chciała stworzyć swoją własną cyfrową ofertę, a jej najnowszy ruch to sposób na wyzbycie się konkurencji.

Z drugiej strony, w branży NFT bardzo aktywni są futboliści. Jednym z pierwszych graczy, który uruchomił i sprzedał NFT za setki tysięcy dolarów był Rob Gronkowski. Otworzyło to przestrzeń dla innych sportowców, którzy poszli w jego ślady. Przykładowo, Tom Brady uruchomił własną platformę NFT dla celebrytów. Stowarzyszenie zawodników ligi NFLPA podpisało umowę na wyłączne prawa licencyjne do przedmiotów kolekcjonerskich z firmą Fanatics.

Tak samo w świecie koszykówki pojawił się już wątek tokenów. NBA powołała radę doradczą ds. blockchain, a WNBA niedawno dołączyła do Top Shot Roster of NFT highlights.

Tagi
krypto kryptowaluty nfl NFT sport

Newsletter

Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.

Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności.