
Co dzieje się w Ari10? Rozmawiamy z Magdaleną Wczesną
W obliczu zbliżającego się wdrożenia regulacji MiCA wiele firm z obszaru Web3 zwalnia tempo rozwoju i z niepokojem obserwuje zmiany na rynku. Ari10 jednak zdaje się rozwijać skrzydła. Dziś rozmawiamy z Magdaleną Wczesną, dyrektorką sprzedaży w tej topowej polskiej firmie.
Ari10 na Wall Street 28 i nie tylko
Cześć Magda! Ostatnio pojawiliście się jako firma na Konferencji Wall Street 28. Dlaczego?
Nasza decyzja o udziale w konferencji Wall Street 28 wynikała z obserwacji rosnącego zainteresowania kryptowalutami w tradycyjnych sektorach gospodarki oraz rynku Web2. Nieustannie dążymy do tego, by uświadamiać ludzi, jak ważna jest dywersyfikacja majątku, a ostatnie miesiące pokazały nam, że coraz więcej osób jest tego świadoma. Naturalnie przyczynia się to do tego, że coraz więcej osób ma zasoby finansowe w krypto i szuka możliwości ich wydatkowania.
Jakie konkretnie korzyści widzisz w uczestnictwie w konferencji Wall Street 28 w kontekście waszego zainteresowania rynkiem kryptowalut tradycyjnych biznesów?
Udział w konferencji umożliwił nam lepsze zrozumienie perspektyw i oczekiwań inwestorów z tradycyjnych rynków finansowych wobec kryptowalut. Pozwoliło to także na zbudowanie zaufania i zacieśnianie relacji z nowymi interesariuszami, którzy widzą potencjał integracji technologii blockchain i kryptowalut z ich dotychczasowymi operacjami.
Poza tym nie zapominajmy, że wszyscy mamy ten sam cel - chcemy wnieść wartość i odpowiedzieć na potrzeby klientów. Firmy z obszaru Web2 czy tradycyjnego e-commerce dostrzegają możliwości, jakie niosą za sobą kryptowaluty i coraz częściej szukają możliwości wykorzystania ich w swoim biznesie. To, co jest istotne. to pokazanie, że firmy kryptowalutowe są dostępne nawet na naszym rodzimym rynku i są pełne chęci do współpracy z tradycyjnym biznesem. Z mojej perspektywy to dla nas również wyjście z własnej strefy komfortu, gdzie konferencje kryptowalutowe to coraz częściej spotkania ze znajomymi, bo nasza branża - choć rozwija się bardzo szybko - dalej jest stosunkowo mała.
Czyli szukacie nowych rynków zbytu i nie mówimy tu już o rynku kryptowalut? Byliście niedawno również sponsorami wydarzeń sportowych, takich jak Enea Poznań Open. Jakie korzyści przyniosło to waszej strategii wyjścia na rynek Web2?
Jeśli chodzi o samo wyjście do Web2 to tak naprawdę robimy to od dobrych kilku lat - choćby za sprawą Cryptoterminalu i naszych stacjonarnych kantorów kryptowalutowych, gdzie każdy może bez problemu wymienić gotówkę na kryptowaluty czy kryptowaluty na gotówkę. Teraz chcemy jednak wyjść również do szeroko pojętego rynku e-commerce.
Ze sportem jest nam zaś bardzo po drodze. Od kilku lat wspieramy Business Boxing Polska, a kilka osób z naszego zespołu wzięło nawet udział w charytatywnych walkach. Obecnie chcemy wzmocnić widoczność naszej marki, a tego rodzaju wydarzenia wpisują się w strategię naszej firmy. Startujemy od lokalnych inicjatyw, ale wierzymy, że takie podejście zaprocentuje i w przyszłości nasza działalność będzie prowadzona już na rynku globalnym.

Ekspansja i nowi partnerzy
Jakie są kluczowe elementy waszej strategii ekspansji na rynki zagraniczne, takie jak Słowacja, Rumunia i Dubaj? Jakie wyzwania widzicie w tych regionach?
Nasza strategia ekspansji koncentruje się na identyfikacji odpowiednich partnerów oraz budowaniu lokalnych zespołów, które dobrze znają specyfikę i oczekiwania rynków. Mogę z radością powiedzieć, że nawiązaliśmy bardzo dobre relacje z kluczowymi osobami na każdym z tych rynków, co sprawia, że cała ekspansja idzie nam sprawniej.
Kluczowe wyzwania obejmują oczywiście adaptację do przepisów prawnych oraz dostosowanie naszych produktów do lokalnych potrzeb. Poza stworzeniem strategii sprzedaży i marketingu musimy zadbać również o wprowadzenie lokalnego języka, walut, znaleźć odpowiednie lokale itp. Część osób dobrze wie, że próbowaliśmy wejść w przeszłości na zagraniczny rynek, co zakończyło się niepowodzeniem. Przeanalizowaliśmy powody tamtej porażki, wiemy, co nam nie wyszło i jesteśmy pewni, że kolejne próby będą zdecydowanie bardziej udane.
Mówisz o wdrożeniu nowych produktów i rozwiązań i udziale w tym rynków zagranicznych. Czy możesz uchylić rąbka tajemnicy na temat tych nowości? Czego nowego możemy spodziewać się na rynku?
Pracujemy intensywnie nad udoskonaleniem naszych obecnych produktów oraz wdrożeniem nowych. Mają one odpowiadać na rosnące potrzeby rynku e-commerce oraz Web2. Chcemy umożliwić tradycyjnym biznesom łatwe i intuicyjne przyjmowanie kryptowalut od swoich klientów - zarówno online jak i offline.
Jesteśmy też na etapie podpisywania umowy z dużym graczem na rynku. Myślę, że jego wejście w Web3 przyczyni się do jeszcze szerszej adaptacji kryptowalut w biznesach Web2. To, co mnie szczególnie cieszy, to zaangażowanie tego podmiotu, który widzi potencjał rynku Web3, co pokazuje, że obrany przez nas kierunek jest naprawdę słuszny.
Czy możesz podzielić się z nami szczegółami na temat tego partnerstwa? Jakie cele macie na myśli w kontekście tej współpracy?
Nie mogę jeszcze zdradzić o kim mowa, ale już niedługo podzielimy się tą informacją publicznie. To nadchodzące partnerstwo ma na celu zacieśnienie naszych relacji z kluczowymi graczami na rynku polskim i umożliwienie wspólnego opracowania innowacyjnych rozwiązań, które będą miały znaczący wpływ na branżę. Jesteśmy obecnie na etapie wzajemnej wymiany wiedzy, aby w momencie ogłoszenia partnerstwa być w pełni świadomymi partnerami w biznesie.
Brałaś udział już w kilku konferencjach w tym roku i wspomniałaś, że planujecie kolejne wydarzenia w drugiej połowie roku - jakie są wasze główne cele związane z tym zaangażowaniem w eventy branżowe?
Świat Web3 opiera się w dużej mierze na relacjach - z partnerami biznesowymi, community i kolegami/koleżankami z branży. Naszym celem jest budowanie i wzmacnianie relacji biznesowych, zwiększanie świadomości naszej marki oraz dzielenie się wiedzą na temat kryptowalut, przepisów i możliwych rozwiązań technologicznych. W drugiej połowie roku pojawimy się na pewno na 3 lub 4 większych konferencjach. Planujemy również powtórzyć nasz event Ari10 Partners Gala, który w zeszłym roku okazał się być dużym sukcesem. Finalizujemy termin, ale mogę powiedzieć, że będzie to prawdopodobnie końcówka września.
Na rynku kryptowalut od 2013 r. Współorganizowałem pierwsze w Polsce konsultacje społeczne w Sejmie dotyczące technologii blockchain, a także Polski Kongres Bitcoin, w ramach którego wystąpił Andreas Antonopoulos. Współpracowałem z posłami na Sejm RP, w celu przygotowania interpelacji na temat takich kwestii jak: kryptowaluty, CBDC czy technologia blockchain. Interesuje się historią, ekonomią, polityką i oczywiście technologią blockchain.
Na rynku kryptowalut od 2013 r. Współorganizowałem pierwsze w Polsce konsultacje społeczne w Sejmie dotyczące technologii blockchain, a także Polski Kongres Bitcoin, w ramach którego wystąpił Andreas Antonopoulos. Współpracowałem z posłami na Sejm RP, w celu przygotowania interpelacji na temat takich kwestii jak: kryptowaluty, CBDC czy technologia blockchain. Interesuje się historią, ekonomią, polityką i oczywiście technologią blockchain.
Newsletter Bitcoin.pl
Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.
Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności