za
diament

Autentyczność diamentów na blockchainie

2020-08-27
Wiadomości
Binance Launchpool

Firma Everledger tworząca łańcuchy dostaw oparte o technlogię DLT, rozpoczęła współpracę z lokalnymi chińskimi sprzedawcami diamentów, aby zapewnić, że klienci otrzymują tylko prawdziwe kamienie szlachetne.

Diamenty na blockchainie

W ogłoszeniu z 25 sierpnia Everledger, globalny cyfrowy rejestr diamentów, ogłosił, że rozpocznie współpracę z chińskim gigantem e-commerce JD.com oraz Gemological Institute of America (GIA) w celu wdrożenia łańcucha dostaw opartego na technologii DLT, który będzie w stanie zweryfikować autentyczność poszczególnych kamieni.

Ze względu na ograniczenia nałożone na przedsiębiorstwa w czasie pandemii, wielu nabywców było zmuszonych do zakupów diamentów online, gdzie trudno jest ocenić ich jakość i autentyczność. W Chinach “kompetentni cyfrowo milenialsi” podobno kupują 68% wszystkich diamentów sprzedawanych online, w porównaniu z 45% na całym świecie.

Everledger – uruchomiony przez Hyperledger Fabric – używa raportów klasyfikacyjnych dostarczanych przez GIA, do oceny diamentów za pośrednictwem chińskiej firmy e-commerce JD Chain – blockchaina zapobiegającego podrabianiu i śledzeniu. Dzięki temu klienci mogą kupić kamień z informacjami dotyczącymi jego pochodzenia, koloru, przejrzystości, wagi i poprzednich właścicieli. Według firmy, proces ten pozwoli JD.com skuteczniej wykrywać przypadki oszustw, w tym powielania raportów GIA.

Everledger został założony w 2015 roku z myślą o rozwiązaniu problemów związanych z zakupem diamentów – kamieni zazwyczaj wydobywanych w strefie wojny i sprzedawanych w celu finansowania opresyjnych reżimów.

Everledger nie jest jedyną firmą

Everledger nie jest jedyną firmą, która dostrzega potencjał kuców diamentów na rynku chińskim. W grudniu, że największa na świecie firma wydobywająca diamenty, rosyjska Alrosa, współpracowała z Tencent, operatorem WeChat, aby umożliwić miliardowi użytkowników aplikacji zakup diamentów przez internet.

Niektórzy z największych graczy w branży diamentowej współpracowali już z platformami opartymi na blockchainie w celu wprowadzenia rozwiązań DLT, aby klienci mogli kupować autentyczne kamienie.

W 2018 r. De Beers Group – korporacja, która wymyśliła koncepcję pierścionka zaręczynowego z diamentami – ogłosiła, że bada blokchain w celu poprawy przejrzystości łańcucha wartości diamentów. W tym samym roku, główny detalista z Hongkongu, Chow Tai Fook, dołączył do projektu Everledger, aby zwiększyć sprzedaż swojej linii T MARK, w której diamenty były oznaczone identyfikowalnymi kodami, tak aby można było sprawdzić ich pochodzenie.

Bitcoina i inne kryptowaluty kupisz w prosty i bezpieczny sposób na giełdzie zondacrypto.

Tagi

Newsletter Bitcoin.pl

Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.

Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności