za

Adresable.io sprawi, że portfele na kryptowaluty przestaną być anonimowe?

Adresable.io zebrało właśnie aż 7,5 miliona dolarów. Ma cel, który może przerazić użytkowników kryptowalut. Firma twierdzi, że jest w stanie dopasować anonimowe portfele na cyfrowe aktywa do kont ich użytkowników na Twitterze. Innymi słowy, portfele te przestaną być anonimowe.

Adresable.io uderzy w rynek anonimowych portfeli?

Jak na razie powyższe to nic pewnego, choć projekt zdobył zaufanie inwestorów. Zebrał 7,5 miliona dolarów od Viola Ventures, Fabric Ventures, Mensch Capital Partners i North Island Ventures.

Problem, który Addressable.io chce rozwiązać, polega na tym, że ponieważ portfele kryptowalutowe są anonimowe, sprzedawcy z rynku Web3 nie mogą znać danych osobowych swoich odbiorców. To znacznie utrudnia im działania reklamowe.

Marketing polega na znajomości swoich odbiorców, ale ponieważ portfele na kryptowaluty są z założenia anonimizowane, marketerzy Web3 rzadko znają wiek, kraj [zamieszkania] lub historię zakupów swoich odbiorców. W obliczu anonimowości nasze rozwiązanie umożliwia marketerom Web3 powiązanie anonimowych użytkowników blockchaina z ich aktywnością w mediach społecznościowych, ostatecznie usuwając najważniejszą barierę rozwoju Web3

— mówi dr Asaf Nadler, współzałożyciel Addressable.io.

Innymi słowy Adresable.io twierdzi, że algorytm projektu łączy anonimowych użytkowników blockchaina z ich kontami w mediach społecznościowych. W praktyce pozwoli to firmom trafiać z dedykowaną reklamą do posiadaczy portfeli i w ten sposób promować np. gry lub konferencje. Takie precyzyjne targetowanie mocno zmniejszy więc koszt pozyskania klientów w porównaniu z szerokim targetowaniem.

Lepsi od konkurencji?

W rozmowie z TechCrunch Tomer Sharoni, który stoi na czele projektu, przekazał, że “Addressable.io konkuruje z innymi startupami Web3 CRM, w tym takimi jak Blaze, Cookie3, Kazm i Absolute Labs”. Twierdzi jednak, że Addressable.io jest inne od konkurencji, bowiem działa w „bardziej holistyczny i kompleksowy” sposób.

Warto dodać, że dziś trudno jest jeszcze zweryfikować, czy twórcy Addressable.io faktycznie mogą dokonać takiej rewolucji na rynku kryptowalut. Twierdzą, że, by stworzyć algorytm, musieli przyjrzeć się ponad 500 milionom portfeli na kryptowaluty oraz ponad 100 milionom kont społecznościowych i ponoć dopasowali już 17 milionów posiadaczy cyfrowych walut do ich kont na Twitterze.

Firma Addressable została założona przez weteranów z rynku analityki danych: Tomera Sharoniego, Tomera Shlomo i dr Asafa Nadlera.

Bitcoina i inne kryptowaluty kupisz w prosty i bezpieczny sposób na giełdzie zondacrypto.

Tagi
Autor

Na rynku kryptowalut od 2013 r. Współorganizowałem pierwsze w Polsce konsultacje społeczne w Sejmie dotyczące technologii blockchain, a także Polski Kongres Bitcoin, w ramach którego wystąpił Andreas Antonopoulos. Współpracowałem z posłami na Sejm RP, w celu przygotowania interpelacji na temat takich kwestii jak: kryptowaluty, CBDC czy technologia blockchain. Interesuje się historią, ekonomią, polityką i oczywiście technologią blockchain.

Newsletter Bitcoin.pl

Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.

Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności