Amerykańscy przedsiębiorcy widzą korzyści płynące z kryptowalut
Według ankiety Deloitte aż 93% amerykańskich sprzedawców detalicznych, którzy wprowadzili u siebie płatności kryptowalutami, odnotowało wzrost liczby klientów. Co jeszcze wyniknęło z badania?
Warto przyjmować kryptowaluty
Badanie zatytułowane „Merchants Getting Ready for Crypto” zostało przygotowane przez firmę audytorską i konsultingową Deloitte we współpracy z PayPal. Ankietę przeprowadzono w dniach od 3 do 16 grudnia w gronie łącznie 2000 dyrektorów wyższego szczebla z różnych amerykańskich spółek detalicznych. Wśród nich byli przedstawiciele branży modowej, kosmetycznej, elektronicznej czy hotelarskiej.
73% firm planuje integrację płatności kryptowalutowych w ciągu najbliższych trzech lat. Do tego ponad 50% dużych sprzedawców detalicznych (tych z przychodami przekraczającymi 500 mln USD) wydaje obecnie co najmniej 1 milion USD na budowę infrastruktury płatności bitcoinami i altcoinami. Z kolei ponad 60% firm handlowych zamierza zainwestować ponad 500 000 USD w budowę takiej infrastruktury.
26% sprzedawców oferuje opcję płatności w jakiejś walucie cyfrowej. Do tej kategorii należą np. Chipotle, Gucci i AMC Entertainment.
Według ankiety, 85% detalistów spodziewa się, że płatności kryptowalutami „będą wszechobecne” w ich branżach w ciągu najbliższych pięciu lat.
Coraz częściej również podmioty spoza USA wprowadzają płatności kryptowalutami. Przykładami są tajlandzki sektor turystyczny i hiszpański klub piłkarski RCD Espanyol – pierwsza drużyna La Liga, która akceptuje kryptowaluty.
93% firm w USA, które są otwarte na kryptowaluty, odnotowało wzrost liczby klientów.
Czynniki motywacyjne, wyzwania i rozwiązania
Według ankiety, adopcja płatności kryptowalutowych jest napędzana głównie entuzjazmem klientów dla tej klasy aktywów. 64% firm twierdzi, że klienci prosili o takie integracje, a 83% spodziewa się, że zainteresowanie takimi płatnościami wzrośnie jeszcze w ciągu 2022 roku.
Około połowa firm uważa, że adopcja kryptowalut podniesie jakość obsługi. Podobna liczba jest zdania, że bitcoiny przyciągną do nich więcej klientów, a 40% twierdzi, że będą po wprowadzeniu płatności BTC uznawane za “nowoczesne”.
Największym wyzwaniem (45%) w adopcji kryptowalut jest sama integracja systemów płatności z cyfrowymi zasobami.
Innymi przeszkodami były kwestie bezpieczeństwa (43%), zmieniające się przepisy (37%), zmienność kursów kryptowalut (36%) i niedobór budżetu (30%).
Deloitte spodziewa się, że „ciągła edukacja” zapewni bardzo potrzebną jasność regulacyjną, usuwając obawy i niepewność związaną z adopcją kryptowalut.
Bitcoina i inne kryptowaluty kupisz w prosty i bezpieczny sposób na giełdzie zondacrypto.
Na rynku kryptowalut od 2013 r. Współorganizowałem pierwsze w Polsce konsultacje społeczne w Sejmie dotyczące technologii blockchain, a także Polski Kongres Bitcoin, w ramach którego wystąpił Andreas Antonopoulos. Współpracowałem z posłami na Sejm RP, w celu przygotowania interpelacji na temat takich kwestii jak: kryptowaluty, CBDC czy technologia blockchain. Interesuje się historią, ekonomią, polityką i oczywiście technologią blockchain.
Na rynku kryptowalut od 2013 r. Współorganizowałem pierwsze w Polsce konsultacje społeczne w Sejmie dotyczące technologii blockchain, a także Polski Kongres Bitcoin, w ramach którego wystąpił Andreas Antonopoulos. Współpracowałem z posłami na Sejm RP, w celu przygotowania interpelacji na temat takich kwestii jak: kryptowaluty, CBDC czy technologia blockchain. Interesuje się historią, ekonomią, polityką i oczywiście technologią blockchain.
Newsletter Bitcoin.pl
Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.
Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności