za
Tokenizacja branży gier, czyli przyszłość gamingu.

Tokenizacja branży gier – nowy poziom crowdfundingu

Crowdfunding jest jednym z najpopularniejszych sposobów na zdobycie kapitału wśród developerów gier (szczególnie tych indie). Okazuje się jednak, że coraz większą popularnością cieszy się tokenizacja takich crowdfundingowych projektów.

Platforma Brickken jest tego doskonałym przykładem, co udowadnia stale rosnąca liczba deweloperów, którzy decydują się tokenizować swoje projekty. Czy w tę stronę zacznie podążać cała branża gamingu web3? Jakie zalety niesie ze sobą tokenizacja branży gier?

Gaming, czyli najpopularniejsza kategoria crowdfundingowa na Kickstarterze

Kickstarter to jedna z najbardziej znanych crowdfundingowych platform na świecie. W raporcie z września 2023 wyraźnie widać, że jeśli chodzi o kategorie na Kickstarterze, to zdecydowanie najbardziej wyróżnia się gaming. Widnieje tam bowiem ponad 80 tysięcy projektów na kwotę blisko 2,3 mld USD. Tak duże zainteresowanie branżą gamingu na Kickstarterze powoduje jednak pewne problemy. Sprawia bowiem, że deweloperzy mają coraz większą trudność w znalezieniu inwestorów i przekonaniu ich o wyjątkowości własnego projektu.

Dane z Kickstartera
Źródło – Kickstarter.com

Z tego też powodu coraz większą popularność zyskują takie platformy jak Brickken, które umożliwiają tokenizację projektów. Warto dodać, że tokenizacja branży gier wydaje się jej naturalną ewolucją. Stale rosnąca ilość niezależnych deweloperów chce bowiem tworzyć wokół swoich projektów całe społeczności. Możliwość angażowania inwestorów w kolejnie kamienie milowe projektu to najlepszy sposób na zebranie sporego kapitału. Tym samym tokenizacja rozwiązuje najważniejszy problem klasycznego crowdfundingu: brak odpowiedniej puli benefitów dla inwestorów.

Gaming web3 natywnie wchodzi w tokenizację.

Zalety, jakie zapewnia tokenizacja branży gier

Czynny udział w rozwoju gier niezależnych deweloperów to tylko jedna z zalet tokenizacji branży gamingu. Coraz większa popularność tokenizacji gier sprawia, że wielu deweloperów zarówno gamingu tradycyjnego, jak i web3 decyduje się na tokenizację swoich produkcji. Ten sposób finansowania sprawia, że deweloperzy są w stanie nie tylko szybciej gromadzić kapitał na rozwój gier, ale także od samego początku skupiać społeczność wokół projektu.

Oczywiście na taką metodę crowdfundingu decydują się w głównej mierze przedstawiciele branży gamingu web3. Niemniej jednak, niezależni deweloperzy tradycyjnego gamingu także coraz chętniej spoglądają w stronę tokenizacji, szczególnie w sytuacji tak dużego przeładowania tej kategorii na Kickstarterze.

Bitcoina i inne kryptowaluty kupisz w prosty i bezpieczny sposób na giełdzie zondacrypto.

Tagi
Autor

Zawodowy copywriter oraz social media manager. Od 5 lat publikuje treści w tematyce m.in. nowoczesnych technologii. W Bitcoin.pl zajmuje się nowościami z rynku, artykułami odnośnie kryptowalut oraz sztucznej inteligencji.

Newsletter Bitcoin.pl

Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.

Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności

Bitcoin logo
BitcoinBTC
66 213,37 USD-1,01%
Ethereum logo
EthereumETH
3076,11 USD-1,35%
Tether logo
TetherUSDT
1,00 USD0,09%
Binance Coin logo
Binance CoinBNB
574,37 USD-0,63%
Solana logo
SolanaSOL
169,72 USD-1,61%
USDC logo
USDCUSDC
1,00 USD0,08%
Lido Staked Ether logo
Lido Staked EtherSTETH
3073,96 USD-1,33%
XRP logo
XRPXRP
0,51 USD-2,04%
Toncoin logo
ToncoinTON
6,32 USD-1,28%
Dogecoin logo
DogecoinDOGE
0,15 USD-2,70%