juventus

 

Kolejny topowy klub piłkarski planuje emisję własnej kryptowaluty. Tym razem na własny token postawił Juventus Turyn. Niespełna dwa tygodnie temu podobnego rodzaju plany ujawnili włodarze francuskiego Paris Saint-Germain. Czy możemy już mówić o początku nowego trendu?

 

Jak dowiadujemy się z oficjalnego oświadczenia prasowego klubu, opublikowanego dzisiaj, Juventus Turyn (w którego składzie od tego sezonu podziwiać możemy również słynnego Cristiano Ronaldo) zdecydował się nawiązać współpracę z maltańską blockchainową platformą społecznościową – Socios.com. Owocem tej współpracy ma być powstanie oficjalnej kryptowaluty klubu, określanej mianem Juventus Official Fan Token.

 

Władze klubu nie ukrywają, iż emisja klubowego tokenu jest częścią strategii klubu mającej na celu zwiększenie zaangażowania wśród fanów na całym świecie poprzez wykorzystanie możliwości, jakie oferuje technologia łańcucha bloków. Juventus szacuje swoją globalną bazę sympatyków na ponad 340 milionów, z czego ponad 60 milionów aktywnie udziela się w mediach społecznościowych.

 

Juventus Official Fan Token ma dać fanom zespołu „narzędzia do wyrażania ich głosów, tworząc silniejszą więź pomiędzy klubem, a fanami” – w efekcie dając im m.in. możliwość głosowania za pośrednictwem mobilnej aplikacji i współdecydowania w niektórych sprawach związanych z funkcjonowaniem klubu. Emisja tokenu jest planowana na pierwszy kwartał 2019 roku.

 

Juventus jest zaszczycony mogąc powitać Socios.com w gronie swoich partnerów. Jako klub jesteśmy zawsze bardzo ostrożni, jak i proaktywni w odniesieniu do innowacji i nowych technologii. Razem z Socios.com wierzymy, że jesteśmy w stanie zaoferować nowe możliwości naszej bazie sympatyków, aby dać im możliwość nowatorskiego zaangażowania się w ich ulubiony klub” – komentuje Giorgio Ricci, szef działu finansów i współpracy zagranicznej Juventusu Turyn.

 

Juventus Official Fan Token będzie dostępny jedynie za pośrednictwem platformy Socios.com i wymienialny na natywny token platformy, $CHZ.

 

Jestem zachwycony, że jeden z największych i najbardziej utytułowanych klubów piłkarskich na świecie wybrał współpracę z Socios.com, mając na uwadze korzyści, jakie może zaoferować … innowacyjna technologia łańcucha bloków” – stwierdza Alexandre Dreyfus, założyciel i prezes Socios.com.

 

Jak dodaje Dreyfus, częścią długoterminowych planów Socios.com jest dotarcie do ponad 50 klubów piłkarskich w przeciągu następnych pięciu lat.

 

W połowie września o planach emisji własnej kryptowaluty, również we współpracy z Socios.com, poinformowały władze innego, topowego europejskiego klubu piłkarskiego – Paris Saint-Germain.

 

To jednak nie jedyne przykłady ilustrujące jak technologia kryptowalut i łańcucha bloków wkracza również do strefy sportu - w tym przypadku do piłki nożnej. W sierpniu tego roku platforma inwestycyjna eToro podjęła się współpracy sponsorskiej i reklamowej z siedmioma klubami z Premier League (najwyższej brytyjskiej klasy rozgrywek piłkarskich): Tottenham Hotspur, Newcastle United, Crystal Palace, Leicester City, Southampton, Brighton & Hove Albion oraz Cardiff City. Kluby swoje należności z umów sponsoringu zgodziły się otrzymywać w postaci bitcoinów.