Sklep stacjonarny Solana Spaces okazał się porażką
W zeszłym roku, pod koniec lipca informowaliśmy Was, że w Stanach Zjednoczonych nastąpi otwarcie Solana Spaces. Miał to być pierwszy sklep stacjonarny poświęcony kryptowalutom oraz Web3. Finalnie powstały dwa takie punkty, jeden w Nowym Jorku, a drugi w Miami. Niestety, oba okazały się na tyle nierentowne, że firma zdecydowała się po 7 miesiącach na ich zamknięcie.
Projekt stacjonarnych punktów Solana Spaces nie wypalił
Twitterowe konto firmy Solana Spaces w dniu 21 lutego opublikowało oświadczenie jej założyciela, Vibhu Norby’ego. Norby pisał o konkretnych przyczynach, dla których zdecydowano o zamknięciu obu salonów Solany z końcem tego miesiąca.
Firma ta jest startupem założonym na początku 2022 roku przez Norby’ego. Jak tłumaczy w swoim oświadczeniu, projekt sklepów stacjonarnych Solany osiągnął „punkt zwrotny”. To zmusiło firmę, żeby skierować swoje działania w inną stronę. W oświadczeniu możemy przeczytać też, że Solana Spaces musi poświęcić więcej uwagi i środków finansowych na rozwój inicjatywy o nazwie „DRiP”. Jest to nowa platforma do przeprowadzania air dropów tokenów Solany.
Podczas gdy nasze sklepy przyjmują od 500 do 1000 osób tygodniowo, DRiP przyjmuje taką samą ilość KAŻDEGO DNIA
– tłumaczy Norby, wyjaśniając decyzję o zmianie ukierunkowania na inwestycje. Zaznaczył również, że decyzja o zakończeniu działalności obu salonów zapadła już ”kilka tygodniu temu”.
Działalność obu punktów nie trwała za długo, bowiem tylko 7 miesięcy. Oba sklepy otwarto na przełomie lipca i sierpnia zeszłego roku. Jak stwierdził Norby, ta inicjatywa była częścią pewnego ”eksperymentu”. Jego celem było zachęcenie większej ilości osób do wejścia w świat ekosystemu Solany i Web3.
Naszą misją od pierwszego dnia było eksperymentowanie z nowymi i przełomowymi modelami, aby przyciągnąć ludzi do Web3 i służyć społeczności w imieniu Fundacji Solana. Jak często powtarzałem ludziom, niezależnie od tego, jak wspaniałe były sklepy, gdybyśmy znaleźli bardziej skuteczny sposób na przyciągnięcie ludzi do Solany, skupilibyśmy na tym nasze wysiłki
– stwierdza założyciel Solana Spaces.
Punkty stacjonarne skupione wokół Solany dały odwiedzającym możliwość partycypacji we wszystkich rozwiązaniach, jakie oferuje ten ekosystem. Można było m.in. zgłębić tutoriale dot. uruchomienia i obsługi portfela, zdobywania nagród, zakupów aktywów oraz udziału w wydarzeniach.
Co więcej, gdy pod koniec lipca w Nowym Jorku otworzono pierwszy z salonów Solana Spaces, Norby zakładał, że odwiedziny ze strony klientów będą utrzymywały się na poziomie 100 tys. osób miesięcznie. Praktyka niestety okazała się daleka od oczekiwań. Jak napisał w swoim liście założyciel firmy, od czasu uruchomienia salonu w Nowym Jorku został on łącznie odwiedzony przez około 75 tys. osób.
Norby, jako jeden z powodów słabej rentowności swoich salonów, wskazał również przedłużającą się kryptowalutową zimę.
Bitcoina i inne kryptowaluty kupisz w prosty i bezpieczny sposób na giełdzie zondacrypto.
Jestem redaktorem i dziennikarzem skupionym na sektorach kryptowalut, blockchain oraz web3. Dla Bitcoin.pl piszę od 2021 roku. Prowadzę program ''Web'3'n'more'' - cykl wywiadów poświęconych polskim projektom z tej branży. W wolnym czasie zajmuję się muzyką, jestem wokalistą zespołów Lords of the Deep Forest oraz Brütal Melon.
Jestem redaktorem i dziennikarzem skupionym na sektorach kryptowalut, blockchain oraz web3. Dla Bitcoin.pl piszę od 2021 roku. Prowadzę program ''Web'3'n'more'' - cykl wywiadów poświęconych polskim projektom z tej branży. W wolnym czasie zajmuję się muzyką, jestem wokalistą zespołów Lords of the Deep Forest oraz Brütal Melon.
Newsletter Bitcoin.pl
Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.
Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności