Renault przetestowało blockchaina
Producent samochodów Renault przetestował swój projekt oparty na technologii blockchain mający na celu ułatwienie certyfikacji zgodności komponentów do jego pojazdów.
Renault a blockchain
Projekt Extended Compliance End-to-End Distributed (XCEED) powstał w wyniku partnerstwa Renault z innymi firmami. Celem jest opracowanie rozwiązania łańcucha dostaw opartego na blockchainie. W takiej sieci mają być udostępniane ważne dane. Całość jest zbudowana na bazie technologii Hyperledger Fabric i stworzona we współpracy z IBM. XCEED śledzi i poświadcza zgodność komponentów do pojazdów firmy Renault.
Renault przetestowało XCEED w swojej fabryce w Douai i przetworzyło ponad milion dokumentów przy 500 transakcjach na sekundę.
Renault twierdzi, że platforma przyspiesza udostępnianie informacji, umożliwiając ich dostarczanie w czasie rzeczywistym. XCEED, wyjaśnił producent samochodów, tworzy zaufaną sieć do poufnego udostępniania danych.
Partnerzy Renault w projekcie to Continental, Faurecia, Plastic Omnium i Saint-Gobain.
Skąd taka potrzeba?
Producent samochodów twierdzi, że potrzeba stworzenia lepszego rozwiązania w zakresie zgodności komponentów pojawiła się po wdrożeniu nowych przepisów dotyczących nadzoru rynku. Dyrektywa Unii Europejskiej 2007/46 / WE, zmieniona w 2020 r., wprowadza konieczność lepszego monitorowania produkcji nowych pojazdów i ich części w celu spełnienia norm bezpieczeństwa i ochrony środowiska.
Renault powiedziało, że cały łańcuch produkcyjny „musi dostosować swoją strukturę”, aby “reagować na krótsze ramy czasowe określone w prawie”.
Odile Panciatici, wiceprezes ds. blockchain w Groupe Renault, powiedziała:
„Zapoczątkowany przez nas projekt XCEED stanowi znakomitą ilustrację zdolności Grupy Renault do wprowadzania innowacji. Jesteśmy przekonani, że blockchain jest wektorem transformacji branży motoryzacyjnej. Technologia blockchain naprawdę sprawdza się w rozległym ekosystemie obejmującym wiele różnych firm, zapewniając połączenie między różnymi procesami prowadzonymi przez partnerów, systemami komputerowymi i bazami danych. Istnieje wiele zastosowań tego typu technologii w przemyśle motoryzacyjnym, gdzie prowadzimy wymianę z niezliczonymi podmiotami spoza firmy, takimi jak dostawcy, klienci i niezależni dystrybutorzy”.
Nie jest to pierwsze podejście Renault do wdrożenie u siebie technologii blockchain. Wcześniej wraz z innymi gigantami motoryzacyjnymi takimi jak BMW, GM i Fordem oraz podmiotami technologicznymi IBM, Hyperledger, Bosch i IOTA firma pracowała nad Mobility Open Blockchain Initiative (MOBI). Stworzyła rozproszoną bazę danych numerów identyfikacyjnych nowych pojazdów.
Bitcoina i inne kryptowaluty kupisz w prosty i bezpieczny sposób na giełdzie zondacrypto.
Na rynku kryptowalut od 2013 r. Współorganizowałem pierwsze w Polsce konsultacje społeczne w Sejmie dotyczące technologii blockchain, a także Polski Kongres Bitcoin, w ramach którego wystąpił Andreas Antonopoulos. Współpracowałem z posłami na Sejm RP, w celu przygotowania interpelacji na temat takich kwestii jak: kryptowaluty, CBDC czy technologia blockchain. Interesuje się historią, ekonomią, polityką i oczywiście technologią blockchain.
Na rynku kryptowalut od 2013 r. Współorganizowałem pierwsze w Polsce konsultacje społeczne w Sejmie dotyczące technologii blockchain, a także Polski Kongres Bitcoin, w ramach którego wystąpił Andreas Antonopoulos. Współpracowałem z posłami na Sejm RP, w celu przygotowania interpelacji na temat takich kwestii jak: kryptowaluty, CBDC czy technologia blockchain. Interesuje się historią, ekonomią, polityką i oczywiście technologią blockchain.
Newsletter Bitcoin.pl
Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.
Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności