Angielska Premier League zgłasza znaki towarowe dla kryptowalut i NFT
Angielska Premier League (EPL) zarejestrowała w USA dwa znaki towarowe dotyczące kryptowalut i NFT. Świadczy to o przygotowaniach najchętniej oglądanej ligi sportowej na świecie do ekspansji na rynek cyfrowy.
Znaki towarowe dla kryptowalut i NFT
Znaki towarowe zostały zgłoszone do Urzędu Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych (USPTO) w zeszłym tygodniu. O fakcie tym poinformował w tweecie licencjonowany prawnik ds. znaków towarowych Michael Kondoudis.
The Premier League has filed 2 US trademark applications for
▶️ NFTs, cryptocurrencies, digital tokens + collectibles
▶️ Digital asset trading
▶️ Financial and crypto services
▶️ Virtual clothing, footwear, and sports gear#NFTs #Metaverse #Cryptocurrencies #PremierLeague pic.twitter.com/1tPOU0dIOp— Mike Kondoudis (@KondoudisLaw) June 6, 2022
Premier League to najwyższa klasa rozgrywek zawodowej piłki nożnej w Anglii, w skład której wchodzi 20 drużyn.
Dwa zgłoszenia dotyczą używania w USA znaków towarowych związanych z ligą, z których jeden koncentruje się na nazwie ligi i logo “lwa w koronie”. Drugi z kolei dotyczy “trofeum pucharu miłości”.
Zgłoszenia znaków towarowych mają szeroki zakres i obejmują tworzenie i sprzedaż aktywów cyfrowych, odzieży wirtualnej, kryptowalut oraz plików multimedialnych zweryfikowanych przez NFT. Obejmują one również wykorzystanie znaków towarowych Premier League w “oprogramowaniu do rzeczywistości wirtualnej, rozszerzonej i mieszanej”.
Rynek NFT
NFT to zasób cyfrowy, który reprezentuje własność, często cyfrowych ilustracji, zdjęć profilowych lub muzyki. Są one wybijane na publicznych blockchainach, takich jak Ethereum lub Solana, a każdy token jest unikalny.
Rynek NFT rozrósł się w ostatnich latach, ponieważ zaczęło się nim interesować coraz więcej firm. Jednym z najbardziej rozpoznawalnych projektów NFT w świecie sportu jest uruchomiony w 2020 roku NBA Top Shot. Jak podaje CryptoSlam, sprzedaż kolekcji przekroczyła niedawno 1 miliard USD.
Podczas gdy popyt na kryptowaluty i NFT ochłodził się w świetle niedawnego spadku na całym rynku kryptowalut, sprzedaż niewymiennych tokenów wciąż jest na dobrej drodze do przekroczenia 20 miliardów dolarów wolumenu odnotowanego w zeszłym roku. Przestrzeń ta jest bowiem coraz częściej wykorzystywana przez celebrytów, artystów i ikony kultury do nawiązywania kontaktów z fanami i kultywowania poczucia przynależności do społeczności.
Stosowanie walut cyfrowych staje się coraz bardziej powszechne w świecie sportu, zwłaszcza wśród klubów piłkarskich. W zeszłym miesiącu Arsenal ogłosił współpracę z Unagi w ramach gry free-to-play, w której karty zawodników można było kupować właśnie w formie NFT.
Bitcoina i inne kryptowaluty kupisz w prosty i bezpieczny sposób na giełdzie zondacrypto.
Newsletter Bitcoin.pl
Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.
Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności