
Ponad połowa konsumentów chce kupować towary za kryptowaluty
Niedawne badanie wykazało, że prawie 60% konsumentów jest skłonnych stosować cyfrowe aktywa jako metodę płatności za towary i usługi. Co więcej, dwie trzecie weszło na rynek kryptowalutowy z zamiarem wykorzystania tokenów do transakcji.
Płatności: Kryptowaluty lepsze niż karty kredytowe
Interaktywna platforma dla usług finansowych – PYMNTS.com – oraz dostawca usług bitcoinowych – BitPay – przeprowadzili ankietę wśród ponad 8000 amerykańskich konsumentów, aby ustalić, co sądzą o używaniu kryptowalut jako środka płatności za codzienne zakupy.
Prawie 60% respondentów odpowiedziało, że chcieliby kupować towary i usługi na co dzień za pomocą bitcoina, ethereum lub innych cyfrowych aktywów. Co ciekawe, 75% posiadaczy kryptowalut kupiło monety, aby móc je później wykorzystywać w późniejszych transakcjach.
W podobnym badaniu w zeszłym roku, 32% ankietowanych ujawniło, że kupiło cyfrowe aktywa z powodu strachu przed przegapieniem (FOMO), podczas gdy w tym roku liczba ta wzrosła do 53%. Ponadto, 59% konsumentów, którzy nie są ich posiadaczami, stwierdziło, że planuje nabyć niektóre z nich i wykorzystać je do dokonywania zakupów w przyszłości.
Badanie wyjaśniło, że głównym powodem, dla którego ludzie są tak zainteresowani płatnościami kryptowalutowymi, jest fakt, że mogą one zapewnić więcej prywatności i bezpieczeństwa niż zakupy za pomocą tradycyjnych kart kredytowych.
Co ciekawe, 30% zgodziło się, że korzystanie z wirtualnych walut skłoniłoby ich do wydawania większej ilości pieniędzy. Osoby nieposiadające tego rodzaju walut muszą jednak poszerzyć swoją wiedzę na temat tej klasy aktywów. Według statystyk, 75% przyznało, że nie weszli na rynek, ponieważ nie wiedzą „wystarczająco dużo o kryptowalutach, jak je uzyskać lub ich implikacjach podatkowych.”
40% chce używać kryptowalut do zakupów w ciągu najbliższego roku
Według innego badania przeprowadzonego przez MasterCard, pandemia COVID-19 spowodowała gwałtowny wzrost wykorzystania kryptowalut. 40% respondentów odpowiedziało, że są skłonni wykorzystać cyfrowe aktywa do płatności w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Zgodnie z oczekiwaniami, najbardziej otwarte na ten pomysł były młodsze pokolenia:
Milenialsi na całym świecie oraz ci na Bliskim Wschodzie i w Afryce są szczególnie zaangażowani w rozmowę o kryptowalutach, przy czym ponad połowa (67%) zgadza się, że jest bardziej otwarta na korzystanie z kryptowalut niż rok temu. Ponadto, 77% millenialsów jest zainteresowanych zdobyciem większej wiedzy na temat kryptowalut, podczas gdy 75% zgadza się, że używałoby kryptowalut, gdyby lepiej je rozumiało.
Według badań, bitcoin był najbardziej popularnym aktywem cyfrowym, ale wielu użytkowników wykazało się również dobrą wiedzą na temat innych altcoinów.
Zafascynowałem się Bitcoinem w 2012 roku i niedługo później na swoim komputerze zacząłem kopać pierwsze BTC. Wtedy jeszcze traktując to jako zajawkę założyłem bloga na temat Bitcoina, gdzie opisywałem podstawy działania tej kryptowaluty. Kilka lat później zostałem Redaktorem Naczelnym serwisu Bitcoin.pl. Wraz z moim zespołem wprowadzam naszych odbiorców w świat Bitcoina, kryptowalut i web3. Kontakt w sprawie współpracy: pawel.binkowski@bitcoin.pl
Zafascynowałem się Bitcoinem w 2012 roku i niedługo później na swoim komputerze zacząłem kopać pierwsze BTC. Wtedy jeszcze traktując to jako zajawkę założyłem bloga na temat Bitcoina, gdzie opisywałem podstawy działania tej kryptowaluty. Kilka lat później zostałem Redaktorem Naczelnym serwisu Bitcoin.pl. Wraz z moim zespołem wprowadzam naszych odbiorców w świat Bitcoina, kryptowalut i web3. Kontakt w sprawie współpracy: pawel.binkowski@bitcoin.pl
Newsletter Bitcoin.pl
Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.
Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności