Ponad połowa konsumentów chce kupować towary za kryptowaluty
Niedawne badanie wykazało, że prawie 60% konsumentów jest skłonnych stosować cyfrowe aktywa jako metodę płatności za towary i usługi. Co więcej, dwie trzecie weszło na rynek kryptowalutowy z zamiarem wykorzystania tokenów do transakcji.
Płatności: Kryptowaluty lepsze niż karty kredytowe
Interaktywna platforma dla usług finansowych – PYMNTS.com – oraz dostawca usług bitcoinowych – BitPay – przeprowadzili ankietę wśród ponad 8000 amerykańskich konsumentów, aby ustalić, co sądzą o używaniu kryptowalut jako środka płatności za codzienne zakupy.
Prawie 60% respondentów odpowiedziało, że chcieliby kupować towary i usługi na co dzień za pomocą bitcoina, ethereum lub innych cyfrowych aktywów. Co ciekawe, 75% posiadaczy kryptowalut kupiło monety, aby móc je później wykorzystywać w późniejszych transakcjach.
W podobnym badaniu w zeszłym roku, 32% ankietowanych ujawniło, że kupiło cyfrowe aktywa z powodu strachu przed przegapieniem (FOMO), podczas gdy w tym roku liczba ta wzrosła do 53%. Ponadto, 59% konsumentów, którzy nie są ich posiadaczami, stwierdziło, że planuje nabyć niektóre z nich i wykorzystać je do dokonywania zakupów w przyszłości.
Badanie wyjaśniło, że głównym powodem, dla którego ludzie są tak zainteresowani płatnościami kryptowalutowymi, jest fakt, że mogą one zapewnić więcej prywatności i bezpieczeństwa niż zakupy za pomocą tradycyjnych kart kredytowych.
Co ciekawe, 30% zgodziło się, że korzystanie z wirtualnych walut skłoniłoby ich do wydawania większej ilości pieniędzy. Osoby nieposiadające tego rodzaju walut muszą jednak poszerzyć swoją wiedzę na temat tej klasy aktywów. Według statystyk, 75% przyznało, że nie weszli na rynek, ponieważ nie wiedzą “wystarczająco dużo o kryptowalutach, jak je uzyskać lub ich implikacjach podatkowych.”
40% chce używać kryptowalut do zakupów w ciągu najbliższego roku
Według innego badania przeprowadzonego przez MasterCard, pandemia COVID-19 spowodowała gwałtowny wzrost wykorzystania kryptowalut. 40% respondentów odpowiedziało, że są skłonni wykorzystać cyfrowe aktywa do płatności w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Zgodnie z oczekiwaniami, najbardziej otwarte na ten pomysł były młodsze pokolenia:
Milenialsi na całym świecie oraz ci na Bliskim Wschodzie i w Afryce są szczególnie zaangażowani w rozmowę o kryptowalutach, przy czym ponad połowa (67%) zgadza się, że jest bardziej otwarta na korzystanie z kryptowalut niż rok temu. Ponadto, 77% millenialsów jest zainteresowanych zdobyciem większej wiedzy na temat kryptowalut, podczas gdy 75% zgadza się, że używałoby kryptowalut, gdyby lepiej je rozumiało.
Według badań, bitcoin był najbardziej popularnym aktywem cyfrowym, ale wielu użytkowników wykazało się również dobrą wiedzą na temat innych altcoinów.
Bitcoina i inne kryptowaluty kupisz w prosty i bezpieczny sposób na giełdzie zondacrypto.
Newsletter Bitcoin.pl
Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.
Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności