Blockchain

Gra w stylu Pokémon Go wykorzystuje model NFT

Rynek niewymienialnych tokenów (NFT) staje się miejscem coraz to bardziej innowacyjnych pomysłów. Hiszpańska platforma rozdaje setki dolarów w kryptowalutach „łowcom” […]

Data publikacji: 8 kwietnia 2021

bitbay

Rynek niewymienialnych tokenów (NFT) staje się miejscem coraz to bardziej innowacyjnych pomysłów. Hiszpańska platforma rozdaje setki dolarów w kryptowalutach „łowcom” w świecie rozszerzonej rzeczywistości (AR). Chodzi o grę w stylu Pokémon Go, która rozgrywa się w mieście Viga. O sprawie piszą lokalne media.

Pokémon Go w epoce blockchaina

Wspomniany projekt jest częścią kampanii promocyjnej firmy OVR. Ta promuje swoją „platformę do zdecentralizowanej rzeczywistości rozszerzoną o otwarty kod źródłowy”.

Aby zwiększyć zainteresowanie swoim tokenem, firma umieściła w AR „skrzynie skarbów” z NFT zawierające różne ilości tokenów OVR opartych na łańcuchu bloków Ethereum. Są one poukrywane w strategicznych punktach miasta. Uczestnicy zabawy są zobowiązani do korzystania w czasie „polowań” z wyznaczonej aplikacji mobilnej, a także muszą łączyć się z nią za pośrednictwem swoich profili w mediach społecznościowych.

Podobnie jak w przypadku Pokémon Go, „poszukiwacze skarbów” uzbrojeni w aplikację OVR na swoich smartfonach mogą wędrować po mieście w poszukiwaniu skrzyń z NFT.

Przedsiębiorca Antonino Comesaña stwierdził w mediach, że wybrał się na „polowanie” z sześcioletnim synem.

– Znaleźliśmy pełne skrzynie – ze stoma tokenami –  i zarabialiśmy dwa lub trzy dolary dziennie. Tyle że cena [tokenów] wzrosła i pewnego ranka udało nam się zebrać nawet do […] 475 euro. Dałem je mojemu synowi – wspomina Comesaña.

Łowcy „otrzymują tylko jedną nagrodę dziennie”, ponieważ twórcy „chcą zachęcić nowe osoby do gry w celu promowania korzystania z kryptowaluty”. 

Pokémon Go

Źródło: OVR

Drugi cel kampanii

Wygląda jednak na to, że zwrócenie uwagi na token nie jest jedynym celem OVR. Media dodają, że aplikacja dzieli miasto na 22 dzielnice i oferuje reklamodawcom możliwość umieszczania reklam w świecie AR. Wszystko to, aby przyciągnąć wzrok poszukiwaczy skarbów. Można to zrobić, kupując NFT wystawione przez OVR.

Jeden reklamodawca zapłacił „od 1783 do 4 753 USD za 22 billboardy AR” na stadionie Balaídos, który jest siedzibą Celty Vigo, miejskiego klubu piłkarskiego La Liga. Inne popularne miejsca dla poszukiwaczy skarbów to park Alameda de Bouzas, dzielnica handlowa Príncipe i stacja morska Vigo.

Invest Cuffs 2021

geco one rejestracja

rozliczanie kryptowalut rozlicz kryptowaluty

Black Friday Promotion

Redakcja Bitcoin.pl ostrzega:
Uważaj na oszustów. Dbaj o bezpieczeństwo.