za
Podsumowanie202

Podsumowanie wydarzeń ze świata kryptowalut – 20.02.2018

2018-02-20
Podsumowania
Binance Launchpool

Izraelski Urząd Podatkowy uznał bitcoina za własność a nie walutę, telewizyjne reklamy giełd kryptowalutowych to już codzienność w Japonii.

 

 

Izraelski Urząd Podatkowy uznał bitcoina za własność a nie walutę, telewizyjne reklamy giełd kryptowalutowych to już codzienność w Japonii.

 

Izraelski Urząd Podatkowy: Bitcoin to własność a nie waluta

 

Izraelski Urząd Podatkowy opublikował okólnik w którym precyzuje swoje stanowisko w sprawie opodatkowania działalności związanej z obrotem bitcoinem i innymi kryptowalutami w tym kraju. Bitcoin sklasyfikowany jest w nim jako „własność, nie waluta”.

Podobnego rodzaju stanowisko na początku tego roku deklarował również Bank Centralny Izraela.

 

„Rozproszone środki płatnicze to własność niematerialna i na tej podstawie każda osoba, której aktywność w tym obszarze sprowadza się jedynie do celów inwestycyjnych, które nie obejmują działalności biznesowej, nie jest zobowiązany do odprowadzania podatku VAT” – wyczytujemy z dokumentu.

 

Na tej podstawie izraelska skarbówka zobowiązuje tamtejsze osoby fizyczne inwestujące w kryptowaluty do rozliczania się jedynie z podatku od zysków kapitałowych.

 

„Handlowiec, którego faktury rozliczane są za pomocą rozproszonych metod płatności będzie odprowadzał VAT stosownie do rodzaju prowadzonej działalności”.

 

Tego rodzaju prawo podatkowe wydaje się stawiać w najgorszej sytuacji tamtejszych górników. Tych bowiem obowiązywać może zarówno podatek od zysków kapitałowych (ten w Izraelu sięga nawet 25%) jak i podatek VAT (17%). Łącznie, ich zobowiązania podatkowe mogą wynieść zatem aż 42%.


 

Japonia: Telewizyjne reklamy giełd kryptowalutowych to już codzienność

 

Chcąc przekonać się jak bardzo „mainstreamowy” staje się bitcoin w Kraju Kwitnącej Wiśni wystarczy włączyć jeden z tamtejszych kanałów telewizyjnych. Z bardzo dużym prawdopodobieństwem zobaczymy tam jedną z reklam lokalnych giełd kryptowalutowych.

 

Największe japońskie giełdy krypto wydają się bardzo poważnie podchodzić do strefy marketingowej swojego funkcjonowania. Na szeroką skalę obejmuje ona zarówno tamtejszą telewizję, prasę jak i Internet (głównie w postaci mediów społecznościowych). Do tego zestawu dochodzą jeszcze billboardy pojawiające się w japońskich metropoliach.

 

Firma CM Soken Consulting, zajmująca się w analizą tamtejszego rynku komercyjnego pokusiła się  w związku z tym o ciekawą analizę. Zgodnie z jej wyliczeniami, reklamy telewizyjne jedynie giełd Coincheck i Bitflyer zostały wyemitowane łącznie 819 razy w przeciągu miesiąca, pomiędzy 20 grudnia, a 19 stycznia tego roku. Są to liczby porównywalne z kampaniami medialnymi takich gigantów jak Toyota Motor Corp czy McDonalds – stwierdza również CM Soken Consulting.

 

Do reklam angażowane są popularne japońskie gwiazdy. Wśród nich aktorzy i piosenkarze. Jedną z nich jest aktorka Ayame Goriki, zakontraktowana do promocji giełdy Zaif. Modelka Riko Narumi swoją osobą firmuje zaś giełdę Bitflyer.

Wśród najczęściej reklamujących się japońskich giełd krypto odnajdziemy również takie marki jak: DMM Bitcoin czy Bittrade.

 

 

Bitcoina i inne kryptowaluty kupisz w prosty i bezpieczny sposób na giełdzie zondacrypto.

Tagi

Newsletter Bitcoin.pl

Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.

Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności