W 2022 r. zarejestrowano ponad 4000 znaków towarowych związanych z NFT
Wraz z rozwojem rynku kryptowalut, rozwija się również jedna z jego głównych gałęzi – NFT. Coraz częściej jest ona bowiem wykorzystywana przez firmy i osoby prywatne pragnące wejść w interakcję ze swoimi odbiorcami na więcej sposobów.
Według danych i wykresu opublikowanego w dniu 13 czerwca przez rzecznika patentowego Michaela Kondoudisa, od 1 stycznia do 31 maja 2022 r. liczba zarejestrowanych znaków towarowych związanych z NFT w Stanach Zjednoczonych przekroczyła 4000.
🚩BREAKING🚩
New NFT-related trademark applications continue at the USPTO. From Jan to May over 4000 NFT-related apps were filed (vs. 363 during the same time last year).▶️ January: 637
▶️ February: 770
▶️ March: 1023
▶️ April: 876
▶️ May: 743#NFT #Web3 #NFTCommmunity pic.twitter.com/KYvzGHFnIH— Mike Kondoudis (@KondoudisLaw) June 12, 2022
Dokładna liczba wynosi 4049, co oznacza, że w 2022 r. zgłaszano średnio 27 nowych znaków towarowych NFT dziennie. Kondoudis w swoim tweecie porównał również dane z tego samego okresu w 2021 r., kiedy to do Amerykańskiego Urzędu Patentów i Znaków Towarowych (USPTO) zgłoszono tylko 363 rejestracje.
Jeśli chodzi o rok 2022, najbardziej produktywnym miesiącem był marzec. Wówczas zarejestrowano 1023 nowych znaków towarowych NFT. W styczniu odnotowano najniższą liczbę ze wszystkich dotychczas obserwowanych miesięcy – 637. Z kolei w lutym przybyło 770 nowych znaków towarowych, w kwietniu – 876, a w maju – 743.
Szybki rozwój rynku NFT
Obecny wzrost jest 1349 razy większy w porównaniu z całym rokiem 2020. Co więcej, liczba znaków towarowych już dawno przekroczyła cały rok 2021, mimo że jesteśmy dopiero w połowie 2022.
Nowe badanie wykazało jednak, że głównym powodem, dla którego większość osób nabywa niewymienne tokeny, jest “chęć zarobienia pieniędzy”. Konkretnie, 64,3% z 1318 ankietowanych osób stwierdziło, że jest to ich główny powód, dla którego zdecydowali się na zakup NFT.
Inne powody to tworzenie społeczności (14,7%), kolekcjonowanie sztuki cyfrowej (12,4%) oraz dostęp do gier i narzędzi (8,6%).
Co ciekawe, większość osób, które wzięły udział w badaniu stwierdziła, że ich NFT nie były do tej pory zbyt dochodowe. W ten sposób odpowiedziało aż 58,3% respondentów. Jednakże 41,7% badanych zarobiła na cyfrowej sztuce jakieś pieniądze.
Bitcoina i inne kryptowaluty kupisz w prosty i bezpieczny sposób na giełdzie zondacrypto.
Newsletter Bitcoin.pl
Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.
Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności