Raport Elympics: Zdecentralizowany fun? Przyszłość gamingu Web3
Rok 2024 stawia przed branżą gier wiele nowych wyzwań, ale oferuje także ogromne możliwości, które związane są z niespotykanie szybkim rozwojem technologii Web3 za pośrednictwem platform społecznościowych. Najnowszy raport zatytułowany “The Future of Web3 Gaming is Competitive - Global Gaming Report 2024” odpowiada na pytanie, dlaczego stale rosnący trend adopcji technologii Web3 związany jest z platformami społecznościowymi oraz w jaki sposób doświadczenie rywalizacji odgrywa kluczową rolę w tworzeniu nowej odsłony gier Web3.
Klucz do sukcesu
Jednym z kluczowych elementów, które przyczyniły się do powstania raportu „Elympics Global Gaming 2024”, było badanie przeprowadzone przez czołowych liderów Web3 gamingu wśród których znalazły się tak renomowane organizacje jak Elympics, Blockchain Game Alliance i PlayToEarn, a także wybitni eksperci, którzy na co dzień kształtują przyszłość tej dynamicznie rozwijającej się branży. Postaci takie jak Yat Siu, założyciel Animoca Brands, czy Sebastien Borget, współzałożyciel The Sandbox, odgrywają aktywną rolę w tworzeniu świata gier Web3, jednak nie są oni jedynymi postaciami zaangażowanymi w stworzenie wspomnianego raportu. Lista ekspertów rozciąga się na wiele wpływowych postaci takich jak Inal Kardan z TON, Nicolas Cortes z GGs.io i Chris Avignon z PlayToEarn.
Jak społeczność graczy ocenia obecny rozwój gamingu Web3?
Badanie przeprowadzono na grupie niemal 1000 graczy z całego świata, w którym respondenci podzielili się swoimi doświadczeniami dotyczącymi nie tylko świata tradycyjnego gamingu, ale również ich doświadczeń z grami Web3. Z przeprowadzonej ankiety wynika, że ponad połowa graczy (54%) woli angażować się w rozgrywkę za pośrednictwem platform społecznościowych, takich jak Telegram. Powodem może być fakt, iż platformy te oferują łatwość komunikacji, integrację społeczności oraz możliwość szybkiego dostępu do gier mobilnych, co sprzyja ich stale rosnącej popularności.
Inal Kardan z TON Ventures zwraca uwagę, że gry są świetnym narzędziem do popularyzacji technologii Web3 i jej szerokiej adopcji. Połączenie ekosystemu TON i ogromnej sieci jaką zbudował Telegram, ma ogromny potencjał by stać się centralnym miejscem dla gier społecznościowych opartych o technologię Web3. Wykorzystując siłę interakcji między graczami oraz użytkownikami platformy jak również zaangażowanie społeczności Telegram, ekosystem TON sprawia, że dostęp do gier Web3 staje się dziecinnie prosty, tworząc tym samym dynamicznie rozwijające się środowisko otwarte dla każdego.
Kierunek rozwoju i wyzwania
Badanie przeprowadzone przez Elympics ujawniło interesujące statystyki dotyczące aktywności graczy, z których aż 79% znajduje czas na codzienną rozgrywkę, a 54% korzysta z platform społecznościowych jako głównego medium rozrywki opartej na grach. Dane te pokazują, jak ogromną rolę odgrywają mobilność i łatwy dostęp do gier, a także jak istotne są aspekty społecznościowe.
Wnioski płynące z raportu sugerują również, że gracze są gotowi inwestować swoje zasoby takie jak czas oraz pieniądze w gry Web2 oraz Web3. Połowa badanych zapłaciła za subskrypcje lub rozgrywkę, a 31% zainwestowało w NFT powiązane ze światem gier Web3, co potwierdza rosnące zainteresowanie grami opartymi na blockchainie.
Jednakże, wśród osób, które jeszcze nie miały styczności z grami Web3, 11% wskazało złożoność technologii świata kryptowalut jako główną barierę utrudniającą lub wręcz uniemożliwiającą wejście w nowy świat, ze skomplikowaną obsługą cyfrowych portfeli na czele. To wyraźny sygnał, że branża musi skupić się na uproszczeniu dostępu do nowych technologii, aby przyciągnąć szerszą publiczność. Płynne wprowadzenie graczy w świat Web3 oraz likwidacja barier technologicznych to kluczowe elementy dalszego rozwoju tej branży, co wyraźnie podkreśla raport Elympics.
Motywacje
Jakie są główne powody, dla których gracze angażują się w gry Web3? Dla wielu z nich najważniejszym motywatorem jest możliwość zarabiania. Aż 42% respondentów uznało zarobki za główny powód swojej aktywności w grach Web3 co daje jasny sygnał, że model Compete-to-Earn zyskuje na popularności. Aż 65% graczy wskazało ten model jako kluczowy czynnik napędzający ich zaangażowanie. Dodatkowo, 14% graczy ceni sobie aspekt budowania więzi i wspólnoty, co pokazuje, że Web3 nie tylko oferuje nowe sposoby zarabiania, ale także buduje przestrzenie społęcznościowe.
Dokładne przeanalizowanie uzyskanych danych pozwoliło na uzyskanie pełnego obrazu dynamiki rozwoju gier Web3, gdzie kluczowym czynnikiem napędzającym rozwój okazały się wspomniane już platformy społecznościowe oraz model Compete-to-Earn, który umożliwia graczom monetyzowanie swoich umiejętności za pośrednictwem wygranych gier. Wnioski płynące z raportu sugerują, że przyszłość gier Web3 jest nieodłącznie związana z rywalizacją opartą na jasnych zasadach, i co najważniejsze, rywalizacją, która jest wynagradzana.
Blockchain i globalna adopcja
Tom Kopera, COO Elympics, w komentarzu do wyników raportu, zwrócił uwagę na ogromne zmiany, jakie zachodzą w branży gier pod wpływem rozwoju technologii blockchain. Zauważył, że mimo szybkiego rozwoju technologii, onboarding nowych graczy do Web3 wciąż jest problematyczny ze względu na złożoność systemów. „Nasze badania pokazują, że dzięki integracji platform społecznościowych, takich jak Telegram, oraz gier opartych na rywalizacji z nagrodami pieniężnymi, stoimy u progu globalnej adopcji. Gracze uwielbiają wygrywać, a my tworzymy gry, które zaspokajają tę potrzebę”, powiedział Kopera. Dodał, że blockchain zmienia mobilne gry z prostych form rozrywki w dynamiczną część cyfrowego życia, oferując nowy, bardziej konkurencyjny ekosystem.
Przyszłość Gier Web3
Wnioski płynące z raportu “The Future of Web3 Gaming is Competitive - Global Gaming Report 2024” sugerują kierunek oraz przyszłość rozwoju gier Web3, które oparte będą na rywalizacji i nagradzaniu umiejętności graczy.
Adopcja gier Web3 za pośrednictwem platform społecznościowych takich jak Telegram oraz wprowadzenie modelu Compete-to-Earn opartego o ideę “zero-sum gaming” wprowadza nowe możliwości zarówno dla graczy, jak i twórców gier, dając im dostęp do zdecentralizowanych ekosystemów w których gracze czekają na nowe tytuły i doświadczenia. A jeśli tworzenie gier Web3 wydaje się skomplikowane, z pomocą przychodzi Elympics, zapewniając narzędzia, które upraszczają proces tworzenia gier Web3 i umożliwiają proste oraz intuicyjne wprowadzenie nowych mechanizmów rywalizacji do tworzonych gier.
Sebastien Borget, współzałożyciel The Sandbox i prezes Blockchain Game Alliance, dostrzega ogromny, niewykorzystany potencjał w grach opartych na rywalizacji. „Dzięki technologii blockchain możliwa jest większa przejrzystość i zaufanie w e-sportowych turniejach, co gwarantuje graczom pewność otrzymania nagród". Borget zauważa również, że blockchain otwiera nowe możliwości dla wszystkich uczestników - w tym także widzów, którzy mogą stać się częścią prężnie rozwijającej się branży poprzez tokeny społecznościowe, napiwki dla graczy, a nawet zakłady na żywo. Wprowadzane dziś innowacje tworzą zupełnie nowe modele biznesowe, które mogą zmienić sposób, w jaki postrzegamy cyfrową rywalizację.
Elympics – protokół gamingowy Web3
Elympics to innowacyjny protokół gamingowy oparty na technologii Web3, oferujący zaawansowaną infrastrukturę dla twórców gier, którzy chcą rozwijać projekty w ekosystemie Web3. Platforma pełni rolę hubu i agregatora wyselekcjonowanych gier, zapewniając zdecentralizowane, społecznościowe doświadczenie gamingowe dostępne globalnie. Elympics stawia gracza na pierwszym miejscu, wprowadzając model „Compete-to-Earn”, który gwarantuje uczciwą rywalizację oraz możliwość zarabiania dzięki swoim umiejętnościom. Dzięki wykorzystaniu technologii Web3, platforma umożliwia sprawiedliwy podział nagród oraz bezpieczne rozliczenia oparte na zabezpieczeniach blockchain. Rozbudowany zestaw narzędzi pozwala na łatwe tworzenie gier Web3 oraz integrację mechanizmów rywalizacji o prawdziwe pieniądze, kreując bardziej interaktywną i konkurencyjną przyszłość gamingu.
Bitcoina i inne kryptowaluty kupisz w prosty i bezpieczny sposób na giełdzie zondacrypto.
Zawodowy copywriter oraz social media manager. Od 5 lat publikuje treści w tematyce m.in. nowoczesnych technologii. W Bitcoin.pl zajmuje się nowościami z rynku, artykułami odnośnie kryptowalut oraz sztucznej inteligencji.
Zawodowy copywriter oraz social media manager. Od 5 lat publikuje treści w tematyce m.in. nowoczesnych technologii. W Bitcoin.pl zajmuje się nowościami z rynku, artykułami odnośnie kryptowalut oraz sztucznej inteligencji.
Newsletter Bitcoin.pl
Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.
Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności