Jak promować kurs projektów kryptowalutowych?
Budowanie wartości projektu kryptowalutowego na rynku to nie lada wyzwanie. Wiele młodych tokenów i coinów zmaga się z podtrzymywaniem atrakcyjnego dla inwestorów kursu. We wczesnej fazie rozwoju trudno jest wypracować odpowiednie narzędzia, które zainteresują szerszą grupę. Istnieją jednak pewne sposoby, które mają to ułatwić
Spis treści
Trudy budowania kursu kryptowalut
Możliwość pisania własnych smart kontraktów w ramach sieci Ethereum oraz emisja tokenów znacznie ułatwiły uruchamianie projektów kryptowalutowych. Bariera technologiczna została obniżona na tyle nisko, że z niewielkim kapitałem można przeprowadzić emisję własnej kryptowaluty. Dodatkowo, przy odpowiednim zaangażowaniu zespołu, know-how i networkingu, stosunkowo łatwo jest w trakcie hossy zebrać kwotę kilku milionów dolarów na rozruch projektu. Ponadto możliwość opublikowania dowolnego tokena na zdecentralizowanych giełdach daje każdemu projektowi szansę na efektywne budowanie wartości tokena. To jednak nie jest aż takie proste. W jaki zatem sposób młode projekty najczęściej próbują wspierać budowanie kursu swojego tokena?
Marketing
Marketing to słowo wytrych branży kryptowalut. Budowanie widoczności w sieci jakiegokolwiek projektu kryptowalutowego wymaga uzdolnionych specjalistów z tego obszaru. Spektrum działania takich specjalistów również jest niezwykle szerokie. Skuteczne strategie marketingowe wymagają przygotowania odpowiedniego contentu i brandingu, które w odpowiedni sposób przekażą potencjalnym inwestorom, czego dotyczy i co jest najważniejsze w projekcie. Innym istotnym aspektem jest budowanie społeczności – zbudowanie silnej relacji z osobami osobiście i kapitałowo zaangażowanymi w projekt spowoduje, że każdy inwestor stanie się ambasadorem projektu wśród swoich kręgów. Wreszcie – wiele projektów stawia na mocne marketingowe partnerstwa – sponsorowanie gwiazd sportu czy znanych obiektów widowiskowych zwiększa ekspozycję wielkich kryptobrandów.
Listingi
Zdecentralizowane giełdy to prosty sposób na uruchomienie tradingu własnego tokena. Jednak najpopularniejszym narzędziem inwestycyjnym są cały czas giełdy zcentralizowane. Możliwość listingu na jednym z gigantów branży, lub nawet mniejszej giełdzie zcentralizowanej legitymizuje projekt, ale przede wszystkim pozwala dotrzeć do szerokiej gamy użytkowników giełdy. Taka możliwość nie bierze się jednak za nic – projekty muszą zagwarantować odpowiedni wolumen obrotów, który będzie dla giełd atrakcyjny. Można powiedzieć, że listing na zcentralizowanych giełdach to często duże wyzwanie.
Stricte rynkowym problemem jest też dump tokenów inwestorów zaraz po listingu tokena. Niedźwiedzia presja może dobić nawet najlepiej przygotowany projekt
Jak giełdy mogą wspierać rozwój projektów? Przykład Geco.one
Czy giełdy mogą jednak tworzyć środowisko, w którym są w stanie aktywnie wspierać rozwój małych projektów kryptowalutowych? Okazuje się, że tak. Ciekawy przypadek takiej inicjatywy przygotowała polska giełda instrumentów pochodnych – Geco.one.
W ramach usługi partnerstwa skierowanego do sektora b2b – a więc do projektów kryptowalutowych. Geco.one pozwoli na integrację dowolnego, kompatybilnego z BitGo, tokena na swojej platformie. Rozwiązanie to umożliwi zawieranie transakcji na wszystkich dostępnych na giełdzie instrumentach z wykorzystaniem nowego tokena jako depozytu zabezpieczającego. Oznacza to, że w przypadku osiągnięcia zysku z tradingu, w celu pokrycia zysków inwestorów, giełda skupi z rynku równowartość tokenów – stymulując popyt, a co za tym idzie – wzrost kursu. Na podobnej zasadzie na giełdzie ma działać staking – nagrody wypłacone w customizowanym tokenie będą pokrywane poprzez skup tego tokena z rynku. Geco.one stanie się jednocześnie przestrzenią do przechowywania tych tokenów.
Polska giełda uruchomiła już pierwszą współpracę w ramach nowej usługi B2B. Pierwszym partnerem jest Stasis – projekt zajmujący się tokenizacją aktywów tradycyjnej gospodarki. Na platformie Geco doszło do listingu Stasis Euro – kwyptowalutowego stablecoina pegowanego 1:1 do euro.
Rozwiązanie to jest póki co jedynie nowinką – jednak system, który pozwala małym projektom kryptowalutowym na zwiększanie swojego popytu poprzez trading na popularnych parach kryptowalutowych (zwłaszcza z wykorzystaniem dźwigni), to pomysł, który podparty skuteczną strategią marketingu i strategią rozwoju może wesprzeć wzrost nowych kryptowalutowych jednorożców.
Bitcoina i inne kryptowaluty kupisz w prosty i bezpieczny sposób na giełdzie zondacrypto.
Ekonomista, aktor i prezenter. Związany z branżą kryptowalutową od 2017 roku. Współpracuje z wieloma polskimi i zagranicznymi projektami kryptowalutowymi. Robi dla nich reklamy, kreacje video, content, a także doradza w kwestii strategii komunikacji. Uwielbia przeglądać środowiskowe dramy na X - najchętniej do porannej kawki i partyjki w szachy.
Ekonomista, aktor i prezenter. Związany z branżą kryptowalutową od 2017 roku. Współpracuje z wieloma polskimi i zagranicznymi projektami kryptowalutowymi. Robi dla nich reklamy, kreacje video, content, a także doradza w kwestii strategii komunikacji. Uwielbia przeglądać środowiskowe dramy na X - najchętniej do porannej kawki i partyjki w szachy.
Newsletter Bitcoin.pl
Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.
Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności