za
Francuska Federacja Piłki Nożnej

Francuska Federacja Piłki Nożnej emituje NFT

2021-06-15
Blockchain
European Halving Party 2024

Francuska Federacja Piłki Nożnej uruchamia oficjalne NFT. Start inicjatywy jest związany z trwającymi mistrzostwami Euro 2020. W projekt jest zaangażowana firma Sorare.

Francuska Federacja Piłki Nożnej i jej NFT

W nowym ogłoszeniu Sorare przyznało, że Francuski Związek Piłki Nożnej (FFF) uruchomił własną linię niewymiennych tokenów  (NFT). Stało się to przed wtorkowym meczem francuskiej drużyny z Niemcami.

Reprezentacja Francji – często nazywana „Niebieskimi” ze względu na kolor swoich koszulek – rywalizuje obecnie w Mistrzostwach Europy w Piłce Nożnej 2020 Unii Europejskich Związków Piłkarskich. Turniej Euro 2020 został przełożony w zeszłym roku z powodu pandemii COVID-19.

NFT FFF mają być częścią gry. Każdy token ma symbolizować e-kartę. Z kolei na każdej e-karcie znajdzie się któryś z graczy reprezentacji Francji, w tym m.in. Antoine’a Griezmanna, Paula Pogbę czy Hugo Llorisa. Dzięki statystykom wydajności każdego zawodnika, które zostały zarejestrowane na blockchainie, każda z kart będzie mogła pomóc wygrać w grze za pomocą innych umiejętności sportowca.

Zwycięzca Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej w 1984 i 2000 roku, FFF, jest podobno jednym z pierwszych krajowych związków piłkarskich, które zawarły umowę licencyjną na wydanie oficjalnych cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich. Sorare dodało jednak, że jest „w aktywnej dyskusji” na temat dołączania do systemu innych stowarzyszeń na całym świecie.

Francuska Federacja Piłki Nożnej

Sorare przekazało też, że od stycznia br. sprzedało karty cyfrowe o wartości ponad 70 milionów dolarów i obecnie ma 90 000 aktywnych użytkowników miesięcznie ze 140 krajów.

Wprowadziliśmy na pokład Mistrzów Świata francuski zespół

– powiedział dyrektor generalny Sorare, Nicolas Julia.

To pierwsze z wielu stowarzyszeń piłkarskich, które dołączą do nas w nadchodzących tygodniach i miesiącach

– dodał.

Sport a sprawa NFT

Blockchain odgrywa na rynku sportowym coraz większą rolę.

Najsłynniejszy klub piłkarski w naszym kraju, Legia Warszawa, ogłosił w lutym br., że tworzy swój token kibica. Miesiąc wcześniej na podobny krok zdecydowała się ukraińska drużyna piłkarska Dynamo Kijów.

Z kolei w marcu Manchester City nawiązało współpracę z platformą Socios.com. Razem oba podmioty uruchomią nowy token – CITY. Pozwoli on fanom drużyny zdobywać różne nagrody oraz głosować w sprawach klubowych na stronie Socios.

Bitcoina i inne kryptowaluty kupisz w prosty i bezpieczny sposób na giełdzie zondacrypto.

Tagi
Autor

Na rynku kryptowalut od 2013 r. Współorganizowałem pierwsze w Polsce konsultacje społeczne w Sejmie dotyczące technologii blockchain, a także Polski Kongres Bitcoin, w ramach którego wystąpił Andreas Antonopoulos. Współpracowałem z posłami na Sejm RP, w celu przygotowania interpelacji na temat takich kwestii jak: kryptowaluty, CBDC czy technologia blockchain. Interesuje się historią, ekonomią, polityką i oczywiście technologią blockchain.

Newsletter Bitcoin.pl

Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.

Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności