Nike otrzymał patent na CryptoKicks – buty zintegrowane z blockchainem
Nike – jedna z najpopularniejszych marek odzieżowych na świecie, we wtorek otrzymała patent na sneakersy zintegrowane z technologią blockchain. Projekt otrzymał nazwę „CryptoKicks”. Patent zapoczątkuje nowy rewolucyjny system, który umożliwia zastosowanie blockchaina do integracji fizycznych towarów z cyfrowymi aktywami. W tym przypadku jest to sportowe obuwie Nike.
Wykorzystanie technologii blockchain przez Nike, to m.in próba walki z podrabianymi towarami. Na rynkach na całym świecie popularność zyskuje obuwie klasy premium, co często wykorzystują oszuści. Tym samym narażają firmy na straty. W Chinach, firma Nike odnotowała we wrześniu wzrost przychodów kwartalnych na poziomie 22%. Na tym rynku roozwinęły się także platformy przeznaczone do handlu obuwiem, na których użytkownicy mogą kupować ekskluzywne buty i sprzedawać je na rynku wtórnym z zyskiem.
Nabywca „CryptoKicks”, otrzyma cyfrowy identyfikator, przypisany do każdej pary butów oraz dedykowany token. Blockchainowe zasoby będą ograniczone, a co za tym idzie – również nakład sneakersów.
„Gdy konsument kupuje autentyczną parę butów, zostaje wygenerowana cyfrowa prezentacja powiązana z klientem, a następnie jest ona przypisywana do tokenu NFT, w którym wspólnie tworzą CryptoKicks.” – zapowiada Nike.
Jak wpłynie to na handel sneakersami?
Jeśli właściciel butów sprzeda produkt komuś innemu, własność towaru zostanie przeniesiona na kupującego. Będzie to połączone z obrotem tokenami NFT.
Firma złożyła wniosek o przyznanie patentu już w kwietniu, a więc te wiadomości nie są zaskoczeniem dla społeczności. Istnieją duże szanse na to, że w przyszłości fani marki Nike otrzymają dostęp do CryptoKicks. Na razie jednak, firma nie opublikowała żadnych dokładniejszych informacji na temat oficjalnej daty premiery nowego produktu.
Przetarg na patent
Waszyngtoński rzecznik patentowy – Josh Gerben, mówi że za złożeniem wniosku musi stać większy pomysł na biznes.
„Nie należy apelować o przyznanie patentu, jeśli nie ma się zamiaru wprowadzić go na rynek, gdyż zajmuje to niepotrzebnie system znaków towarowych.”
Korporacja odzieżowa ma 4 lata na wprowadzenie komercyjnego produktu o nazwie „CryptoKicks”. Przez ten okres znak towarowy podlega ochronie.
Bitcoina i inne kryptowaluty kupisz w prosty i bezpieczny sposób na giełdzie zondacrypto.
Na rynku kryptowalut od 2013 r. Współorganizowałem pierwsze w Polsce konsultacje społeczne w Sejmie dotyczące technologii blockchain, a także Polski Kongres Bitcoin, w ramach którego wystąpił Andreas Antonopoulos. Współpracowałem z posłami na Sejm RP, w celu przygotowania interpelacji na temat takich kwestii jak: kryptowaluty, CBDC czy technologia blockchain. Interesuje się historią, ekonomią, polityką i oczywiście technologią blockchain.
Na rynku kryptowalut od 2013 r. Współorganizowałem pierwsze w Polsce konsultacje społeczne w Sejmie dotyczące technologii blockchain, a także Polski Kongres Bitcoin, w ramach którego wystąpił Andreas Antonopoulos. Współpracowałem z posłami na Sejm RP, w celu przygotowania interpelacji na temat takich kwestii jak: kryptowaluty, CBDC czy technologia blockchain. Interesuje się historią, ekonomią, polityką i oczywiście technologią blockchain.
Newsletter Bitcoin.pl
Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.
Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności