za
axie gaming

Blockchain i gry wideo. Co nęci inwestorów w tę stronę?

1,5% dla maluszka

Bitcoin przekształca branżę finansową na naszych oczach. Wielu obserwatorów BTC oczekuje całkowitej wymiany istniejącej infrastruktury płatniczej, handlowej i bankowej. Jak uważa wiele osób, blockchain i finanse wydają się być idealnym połączeniem. Są jednak inne sektory, gdzie technologia blockchain może znaleźć zastosowanie. W przypadku tej konkretnej branży, blockchain zyskuje coraz większą popularność.

Technologia ta może zrewolucjonizować rynek gier. Jest to wyjątkowa szansa dla inwestorów i wygląda na to, że coraz więcej z nich nie chce przegapić swojej okazji. W ciągu kilku ostatnich lat, przemysł gier był rozpieszczany kilkoma innowacjami naraz. Mowa tutaj o wirtualnej rzeczywistości (VR), rzeczywistości rozszerzonej oraz sztucznej inteligencji. Pomimo tego, że wymienione technologie wniosły bardzo wiele do przestrzeni gier, to właśnie blockchain może mieć na nią największy wpływ.

Inwestorzy nie mają zamiaru być biernymi obserwatorami. Co za tym idzie, coraz więcej z nich porywa się na wsparcie blockchainowych produkcji. Uważają, że blockchain zrewolucjonizuje gry i wywoła wielki przełom w tej branży. Zdaniem wielu, w tej technologii drzemie ogromny potencjał, który można świetnie wykorzystać.

Transformacja gier na wszystkich płaszczyznach

W jaki sposób technologia rozproszonego rejestru może pomóc zarówno deweloperom jak i graczom? Możliwości blockchaina są bardzo rozległe pod względem użyteczności. Istnieje wiele sposobów. Technologia może chociażby zlikwidować handel zasobami i przedmiotami poza grą. Gracze nie mogliby sprzedawać swoich przedmiotów za realne pieniądze. Twórcy mogliby tak zaprojektować swoje gry, aby były zamkniętymi ekosystemami. Zlikwidowałoby to liczne oszustwa m.in. cheatowanie, gdyż żadne wartości z zewnątrz nie mogłyby być wprowadzone do gry, a próby ingerencji przez takie oprogramowanie mogłyby być sprawnie wychwytywane. Kupując przedmiot w grze masz potwierdzenie, że faktycznie jest on oryginalny, należy do Ciebie, a także jaka jest dokładna ilość tych wirtualnych aktywów w obiegu.

Blockchain pozwala wydawcom na ustalenie własnych reguł dla tokenizowanych zasobów. Mogliby pobierać opłatę przy każdorazowym przeniesieniu zasobu, niezależnie od tego, gdzie jest sprzedawany. Co za tym idzie, użytkownicy handlowaliby aktywami według własnego uznania, a twórcy nadal czerpaliby zyski poza rynkiem pierwotnym.

Fenomen CryptoKitties

Wszyscy zdawali sobie sprawę z bliskiej interakcji między technologią rozproszonego rejestru, a grami od momentu pojawienia się CryptoKitties. Owa gra jest oparta o sieć Ethereum. Pozwala hodować i handlować unikalnymi kociętami za pomocą kryptowalut. Wykorzystuje tokeny NFT (non-fungible tokens), dzięki czemu każdy kotek jest unikalny. Do tej pory gracze wydali miliony dolarów na zwierzaki, przy czym najdroższy z nich został sprzedany za 600 Ethereum, czyli na tamte czasy około 170 000 USD.

Produkcje takie jak CryptoKitties demonstrują potencjał tokenizacji zasobów przy użyciu rozproszonego rejestru. DLT zapewnia unikalność i niepowtarzalność danych aktywów. Gwarantuje użytkownikom własność ich cyfrowych przedmiotów. Wszystkie te funkcje przyczyniają się do zwiększenia postrzeganej wartości zasobów. Chociaż CryptoKitties dało przedsmak możliwości rozproszonego rejestru, to grze nie udało się przyciągnąć szerszej publiczności (mowa o użytkownikach spoza rynku kryptowalut). Gry następnej generacji oparte o technologię blockchain, takie jak Epic Digital Collectibles, trafnie dopasowują możliwości DLT do potrzeb masowego konsumenta.

Blockchain może pomóc w zakupach, sprzedaży oraz przechowywaniu zasobów w grach

Dzięki rozproszonemu rejestrowi emisja i handel aktywami w grze przejdą na wyższy poziom. Programiści mają możliwość tworzenia gier, które pozwalają graczom kupować zasoby za pomocą coinów, co czyni ten proces łatwiejszym, szybszym i bezpieczniejszym. Kryptowaluty mogłyby również pomóc w rozwiązaniu problemu mikrotransakcji. Jednakże, wydawcy rozumieją, że przeciętny konsument nie jest gotowy na transakcję w kryptowalutach, dlatego stosują znane mechanizmy płatności w walutach FIAT.

Ponadto programiści mogą tworzyć specjalistyczne struktury dla zasobów cyfrowych używanych w grach. Jak wcześniej wspomniano, CryptoKitties zostało zbudowane na Ethereum, ale istnieją już standardy blockchain, które koncentrują się wyłącznie na grach. Jednym z takich przykładów jest dGoods. Struktura tokenów była początkowo opracowana dla protokołu EOSIO. Mythical Games jest twórcą, który wykorzystał dGoods do swoich zasobów w grze. Firma planuje wprowadzić na rynek swoją pierwszą produkcję o nazwie „Blankos”, w 2020 roku.

Plotki mówią, że Blankos będzie największym jak do tej pory przedsięwzięciem gamingowym opartym na technologii blockchain. Wkrótce liczba programistów używających technologii rozproszonego rejestru może znacząco się zwiększyć.

Blockchain może pomóc programistom w zwiększeniu wskaźnika zaangażowania.

Wydawcy gier zauważyli, że gry obsługujące blockchain generują znacznie wyższe wskaźniki ARPPU (Średni przychód generowany przez użytkownika płacącego). Użytkownicy korzystniej postrzegają wartość posiadanych przez nich przedmiotów. Co za tym idzie są skłonni do zapłacenia większej kwoty za interesujące ich zasoby. NFT zmieniają sposób interakcji firm z ich konsumentami.

Taka nowa forma oferuje klientom większą pewność, że faktycznie są właścicielami posiadanych, cyfrowych zasobów. Wpływa to na automatyczne podniesienie wskaźników zaangażowania. Na przykład, firma Azarus prowadzi projekt nagradzania na platformie streamingowej – Twitch. Użytkownicy otrzymują tokeny AZA, które można następnie wymieniać na towary i przedmioty w grach. Widzowie otrzymują bonusy w zamian za oglądanie ich ulubionych e-sportowych streamerów.

Jest to prosty a zarazem genialny pomysł. Nagradzanie graczy przedmiotami związanymi z ich ukochaną pozycją, zachęca do dalszego nabijania wyświetleń streamerom. Ponadto zwiększa to średni czas jaki gracze spędzają w wyróżnionych produkcjach. Wszyscy wychodzą na tym korzystnie. Biorąc pod uwagę wyniki zaangażowania, jakie wytwarzają nowe formy marketingu, nie jest zaskoczeniem, że wydawcy gier zaczynają inwestować coraz większe sumy pieniędzy w ten rynek.

Wpływ na wzrost rynku

Rynek gier jest ogromny, a blockchain przyciągnął wielu inwestorów, którzy napędzają teraz ekspansję branży na nowy poziom. Obecnie ponad 2 miliardy graczy gra na komputerach lub smartfonach. Firma Newzoo, zajmująca się analizą gier i e-sportu, szacuje że całkowita liczba graczy wynosi 2,5 miliarda. Sugeruje to, iż co trzeci człowiek na ziemi gra w gry wideo. Tylko do końca tego roku, użytkownicy wydadzą łącznie 152,1 miliarda dolarów na gry – szacuje Newzoo. Stanowi to wzrost wydatków w tej branży o prawie 10%, w porównaniu do 2018 roku.

Gry to obecnie jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi przemysłu na świecie, a blockchain odgrywa w tym istotną rolę. Technologia pomaga w dopracowywaniu wizerunku produkcji, oferując nowy zestaw możliwości. Tworzy bardziej otwarte i oparte na zaufaniu środowisko. To z kolei przyciąga inwestorów, a wielu z nich poszukuje firm tworzących gry w oparciu o rozproszony rejestr. Niektórzy znani biznesmeni, ukierunkowani na blockchain, dodają do swoich portfolio firmy zajmujące się tworzeniem gier. Na przykład, firma Venture Capital SVK Crypto wsparła Mythical Games, Azarus oraz High Fidelity. Ta ostatnia tworzy platformę VR wraz z Philippem Rosedale’em – twórcą popularnej gry Second Life. Drugie Życie wykorzystuje technologię blockchain do zarządzania zasobami w grze.

SVK Crypto jest częścią syndykatu EOS VC Block.one wraz z Galaxy Digital oraz FinLab AG. Co.
Co ciekawe, inwestując w Upland, FinLab AG wykazało zainteresowanie firmami z branży gier hazardowych. Po drugiej stronie medalu, Galaxy Digital wzięło udział w rundzie finansowania, która została zorganizowana przez Sydney Immutable – startup blockchain poszukujący wsparcia finansowego.

Podsumowując, inwestorzy instytucjonalni zainteresowani blockchainem nie chcą trzymać się z daleka od szybko rozwijającej się branży gier. Mogą zatem odegrać istotną rolę w napędzaniu jej ekspansji.

Bitcoina i inne kryptowaluty kupisz w prosty i bezpieczny sposób na giełdzie zondacrypto.

Tagi

Newsletter Bitcoin.pl

Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.

Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności