Wiadomości

AC Milan dołącza do Chiliz

Europejski gigant piłkarski AC Milan jest najnowszą organizacją sportową, która wchodzi w świat blockchaina. Drużyna ogłosiła wprowadzenie tokena kibica $ACM […]

Data publikacji: 18 stycznia 2021

bitbay

Europejski gigant piłkarski AC Milan jest najnowszą organizacją sportową, która wchodzi w świat blockchaina. Drużyna ogłosiła wprowadzenie tokena kibica $ACM na blockchainie Chiliz (CHZ).

Premiera ma się rozpocząć w najbliższych tygodniach. Posiadacze tokenów ACM będą mogli wymienić je na różne nagrody oraz wziąć udział w interaktywnych akcjach z klubem i graczami.

Dwudziesty klub w szeregach Chilliz

AC Milan będzie dwudziestym klubem wprowadzonym do blockchaina Chilliz. Już wcześniej w partnerstwo z platformą weszły inne europejskie drużyny piłkarskie m.in. FC Barcelona, Paris Saint-Germain, AS Roma i Atletico Madrid, a także różne drużyny e-sportowe oraz wiodąca organizacja MMA – UFC.

W przeszłości fani piłki nożnej wykorzystywali tokeny jako sposób na nawiązanie kontaktu z ulubionymi drużynami. Przykładem mogą być fani cypryjskiego klubu Apollon FC, wybierający pierwszego przeciwnika na mecz towarzyski, a nawet decydujący o strojach klubu.

Kibice Barcelony wykorzystali tokeny do głosowania nad umieszczeniem zaprojektowanej przez kibiców grafiki w na koszulkach drużyny. Kibice Juventusu natomiast mieli wpływ na wybór nowej piosenki klubu. Posiadacze tokenów AS Roma mogli zadać pytania głównemu trenerowi drużyny podczas konferencji prasowej na żywo.

Współpraca z Binance

Tokeny Chiliz są dostępne za pośrednictwem aplikacji Socios.com. Aplikacja ta została pobrana 450 000 razy, generując przy tym sprzedaż tokenów wartych ponad 14 milionów USD.

Wiele tokenów Chiliz zostało od tego czasu wprowadzonych na giełdę Binance, która początkowo uruchomiła program stakingowy, a następnie otworzyła możliwość handlu w parach z Bitcoinem (BTC) i Tetherem (USDT).

Casper Stylsvig, dyrektor ds. przychodów AC Milan, powiedział, że decyzja o zastosowaniu technologii blockchain, po części była podyktowana chęcią zdobycia większego zasięgu – zadanie to stało się jeszcze ważniejsze podczas pandemii COVID-19:

Cieszymy się, że możemy połączyć ręce z Socios.com i powitać ich w naszej rodzinie jako globalnego partnera. Partnerstwo to pozwala nam dać naszym 450 milionom fanów na całym świecie kolejny ekscytujący sposób na interakcję z AC Milan, co jest szczególnie ważne w obecnych warunkach stworzonych przez pandemię Covid-19.

Alexander Dreyfus, założyciel i dyrektor generalny Chiliz i Socios.com, powiedział, że ma nadzieję na stworzenie z fan tokenów głównego narzędzia do zaangażowania kibiców i oczekuje, że stanie się ono nowym generatorem przychodów na arenie sportowej:

Kibice I Rossoneri (AC Milan) będą mogli cieszyć się niespotykanym dotąd zaangażowaniem swojej ulubionej drużyny, wpływając na klub w sondażach, uzyskując dostęp do nagród VIP, ekskluzywnych promocji, forów dyskusyjnych i wielu innych.

Firma Socios twierdzi, że w ciągu nieco ponad 12 miesięcy od rozpoczęcia działalności wygenerowała 30 milionów dolarów przychodów dla klubów i partnerów. Sprzedaż tokenów FC Barcelona (BAR) w czerwcu 2020 r. trawała zaledwie dwie godziny, podczas gdy obroty tokenów Juventus (JUV) i Paris Saint-Germain (PSG) przekroczyły 300 milionów dolarów w ciągu kilku dni od wejścia na Binance.

geco-one-bitcoin-trading

rozliczanie kryptowalut rozlicz kryptowaluty

Satsback bitcoin cashback

Black Friday Promotion