za
bit-ankieta-7

8 na 10 amerykańskich firm i organizacji chce Bitcoina

2014-11-14
Akceptacje

 

Instytut Ponemon na zlecenie giganta technologicznego HP przeprowadził ankietę skierowaną do amerykańskich biznesów, mającą na celu określić ich nastawienie do rodzących się technologii płatności elektronicznych. Uzyskane wyniki napawają optymizmem.

 

Jak wynika z badania przeprowadzonego wśród 634 rezydujących w Stanach Zjednoczonych osób, reprezentujących tamtejsze firmy i organizacje, aż 79% z nich posiada jasno sprecyzowane plany integracji Bitcoina jako jednego z dostępnych środków płatności. Dodatkowo, aż 80% badanych spodziewa się, że waluty cyfrowe w przyszłości wyprą z obiegu współczesne banknoty.

 

Według autorów raportu, większość badanych na co dzień funkcjonuje w sektorach związanych z: informatyką, bezpieczeństwem oraz wdrażaniem nowych technologii, często pracując w działach związanych z obsługą płatności elektronicznych.

 

Jak dowiadujemy się ze sporządzonej ankiety, gdyby nie obawy związane z bezpieczeństwem tego rodzaju płatności, już teraz zdecydowanie większa ilość biznesów zdecydowała by się na ich akceptację.

 

Na pytanie czy „Ryzyko związane z uwierzytelnianiem czyni implementację innowacyjnych systemów płatności trudniejszą?” aż 66% respondentów odpowiedziało twierdząco.

 

Pytanie „Czy presja migracji w kierunku innowacyjnych systemów płatności stawia zagadnienia związane z bezpieczeństwem wobec zwiększonego ryzyka?” potwierdziło 63% badanych.

 

Pomimo tych obaw jednak, większość ankietowanych firm bardzo poważnie zapatruje się na Bitcoina:

 

Waluty cyfrowe takie jak Bitcoin stanowią ważną część strategii związanej z płatnościami elektronicznymi w naszej organizacji” – 60% ankietowanych podpisało się pod tym stwierdzeniem.

 

Podobna ilość ankietowanych podkreśliła jednak konieczność usprawnienia procedur i mechanizmów technologii odpowiedzialnych za jej bezpieczeństwo oraz integralność:

Obecne standardy nie są wystarczające, aby zapewnić bezpieczeństwo i integralność innowacyjnych systemów płatności elektronicznych” – 59% odpowiedziało twierdząco na tak sformułowane pytanie.

 

Pomysł wprowadzenia odgórnych regulacji, mających usprawnić kwestie związane z bezpieczeństwem oraz integralnością elektronicznych systemów płatności, nie przypadł jednak ankietowanym do gustu.

 

Z pytaniem: „Czy potrzebne są nowe regulacje, aby poprawić bezpieczeństwo i integralność innowacyjnych systemów płatności elektronicznych?” zgodziło się (zaledwie) 31% badanych.

 

hp-ankieta-1

 

Jak wynika z wniosków postawionych w raporcie, szeroko rozpowszechniona adopcja walut cyfrowych jest „nieunikniona”. Pozytywne nastawienie wobec cyfrowych walut podzielają bowiem nie tylko firmy, ale także ich klienci.

 

W rankingu odnoszącym się także do pozostałych systemów płatności elektronicznych, w którym zgrupowane zostały te z którymi amerykańskie firmy wiążą najpoważniejsze plany, Bitcoin zajął trzecią pozycję.

 

75% amerykańskich biznesów wspiera obecnie lub planuje wspierać płatności z wykorzystaniem urządzeń mobilnych lub numeru telefonu.

 

59% deklaruje tego samego rodzaju podejście wobec przedpłaconych kart podarunkowych.

 

43% ankietowanych podmiotów wdrożyło już lub planuje wdrożyć płatności z wykorzystaniem Bitcoina.

 

hp-ankieta-2

 

Jeśli brać za pewnik poglądy osób biorących udział w badaniu autorstwa Ponemon, los waluty papierowej jest już przesądzony. Zdecydowana większość ankietowanych twierdzi, że zostanie ona wyparta przez waluty cyfrowe. Ankietowani nie byli zgodni jedynie w kwestii kiedy ma to nastąpić:

 

11% pytanych uważa, że kryptowaluty w pełni wyprą z rynku gotówkę w przeciągu następnych 2 lat.

 

35% uważa, że stanie się to nie wcześniej niż za 5 lat.

 

26% ankietowanych reprezentuje bardziej ostrożny pogląd, mówiąc że potrzeba na to co najmniej 10 lat, zaś 8% widzi dominację kryptowalut w jeszcze późniejszym czasie.

 

Jedynie co piąty badany stwierdził, że waluty cyfrowe nigdy w pełni nie zastąpią obecnego systemu płatności.

 

hp-ankieta-3

 

I chociaż obecny współczynnik akceptacji kryptowalut nie jest jeszcze specjalnie imponujący – 14% respondentów stwierdziło że ich organizacje już obecnie wspierają płatności w tego rodzaju walutach – to tendencja ta powinna w najbliższych miesiącach i latach zdecydowanie wzrastać.

 

11% ankietowanych wyraziło bowiem chęć integracji tego typu płatności już w przeciągu kolejnych 6 miesięcy, zaś 9% badanych uczyni to nie później niż za rok.

 

Jeśli jednak damy biznesom trochę więcej czasu niż powyższe 12 miesięcy, już 45% z nich deklaruje zamiar integracji Bitcoina lub też innego rodzaju kryptowalut.

 

Jedynie co piąta badana jednostka nie planuje tego typu posunięć w najbliższych latach.

 

Na pytanie jak istotne są zagadnienia integracji walut cyfrowych w strategii reprezentowanego przedsiębiorstwa, aż 40% ankietowanych użyło określenia „kluczowe”, 43% – „bardzo ważne”, 11% badanych określiło je jako „ważne w pewnym stopniu”.

 

Tylko 6% badanych uważa integrację kryptowalut za czynnik nie mający większego znaczenia w strategii ich przedsiębiorstw.

 

hp-ankieta-4

 

Artykuł oraz załączone wykresy na podstawie raportu Instytutu Ponemon na zlecenie HP

 

Wszelkie kopiowanie, dystrybucja, elektroniczne przetwarzanie oraz przesyłanie zawartości ze stron bitcoin.pl wymaga uprzedniej zgody portalu.

 

Bitcoina i inne kryptowaluty kupisz w prosty i bezpieczny sposób na giełdzie zondacrypto.

Tagi
Autor

Na rynku kryptowalut od 2013 r. Współorganizowałem pierwsze w Polsce konsultacje społeczne w Sejmie dotyczące technologii blockchain, a także Polski Kongres Bitcoin, w ramach którego wystąpił Andreas Antonopoulos. Współpracowałem z posłami na Sejm RP, w celu przygotowania interpelacji na temat takich kwestii jak: kryptowaluty, CBDC czy technologia blockchain. Interesuje się historią, ekonomią, polityką i oczywiście technologią blockchain.

Newsletter Bitcoin.pl

Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.

Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności